A Ferrarinál Carlos Sainz és Charlerc Leclerc sem volt elégedett az autójával Brazíliában a vizes pályán, a probléma oka nem ismert.
A Ferrari nagy elánnal vetette bele magát a szezon utolsó részébe, mivel sikerszagot szimatol: 2008 után először ismét bajnoki címet nyerhet, a konstruktőri értékelésben három futammal a vége előtt 36 ponttal követi a McLarent. Igaz, a számukra kínlódós brazíliai verseny előtt még közelebb állt hozzájuk, de az esőben Leclerc és Sainz sem villogott, bár előbbi a McLaren mindkét pilótáját megelőzte, míg a spanyol balesetet szenvedett, ahogy az időmérőn is.
Sainz tanácstalan áll a helyzet miatt. „Mindig erősen teljesítettem esőben, de amióta kipróbáltam ezt az autót ilyen körülmények között, sohasem éreztem jónak. Nem tudom, hogy azért, mert rakunk elég energiát a gumikba, vagy túl feszes a felfüggesztés a középgyors és gyors kanyarokban, de egyértelmű, hogy nagyon nehéz vezetni a kocsit, kiszámíthatatlan” – mondta.
„Hallom, [Leclerc] is küszködött, szóval mindkettőnknek rémes versenye volt. Reméljük, szárazon rendezik a következőket.” Erre azért megvan minden esély, hiszen Las Vegas, Katar és Abu-Dzabi pályái sivatagos környezetben találhatók.
A Ferrari is gyanús a Red Bullnak a gumis csalás ügyében, a Pirelli főnöke is megszólalt
Idén korábban a kanadai esőben is borzasztóan szerepelt a Ferrari, Sainz ott szintén karambolozott (a szenvedő Leclerc autójában a motor ment tönkre), ahogy Silverstone-ban is csak bottal ütötték a McLaren, a Mercedes és a Red Bull nyomát. Leclerc megerősítette csapattársa szavait, hogy Brazíliában sem volt jobb a helyzet, „egyáltalán nem tetszett” neki a Ferrari mozgása a vizes pályán.
„Azt hiszem, részben én is felelős vagyok érte, mert a beállításokat a csapattal közösen határozzuk meg. Én egy bizonyos irányba akartam menni, ami rosszfelé vezetett, ez biztos” – mondta Leclerc. – Új gumin, alacsony üzemanyagszint mellett többet lehet kihozni az autóból, de a futamon sehol sem voltunk. Ráadásul nagyon nehéz volt vezetni a kocsit és elkerülni a hibákat.”
A Ferrari sokszor stratégiailag is bukdácsolt az esőben az elmúlt években, utoljára ilyen körülmények között 2012-ben, Fernando Alonsóval nyertek nagydíjat, Malajziában.
A McLaren szerint nem világosak a szabályok, de 6 másik csapatnak azok voltak