Lewis Hamilton az év elején döntötte el, hogy a Mercedest hosszú idő után elhagyva a Ferrarihoz szerződik.
Emlékezhetünk, hogy februárban, az előszezoni teszteléshez közeledve milyen gyorsan eszkalálódott a sztori: egy átlagos hétköznap reggel olasz sajtóforrások szellőztették meg, hogy Hamilton 2025-re már aláírt a Ferrarihoz, és az érintett csapatok aznap este már hivatalosan is megerősítették ezt, hogy elejét vegyék a további találgatásoknak.
Toto Wolff korábban már elárulta, hogy a hivatalos bejelentés előtti nap reggelén értesítette őt döntéséről a hétszeres világbajnok versenyző, de ő akkor már tudott róla, méghozzá házon kívülről. „Az idősebbik Sainz hívott fel és mondta, hogy ez történt – mondta a Mercedes csapatfőnöke a High Performance podcast adásában. – Oka van annak, hogy csak egy plusz egy évre szóló szerződést kötöttünk.”
„Ebben a sportban rendkívül fontos a kognitív élesség és mindenkinek van szavatossági ideje, ezért a következő generációt is figyelnem kell. Ez ugyanolyan, mint a fociban, Sir Alex Ferguson és Pep Guardiola is ezt csinálta, csinálja: a csúcsjátékosaik teljesítménye alapján megpróbálták megítélni, náluk mi ez a szavatossági idő, majd bevetettek fiatal játékosokat a helyükön, akik utána évekre a csapat motorjai lettek.”
A Ferrarihoz igazoló Hamilton utódja Andrea Kimi Antonelli lesz a Mercedesnél, aki a hétszeres világbajnok bemutatkozása óta pont az első olyan újonc lesz, aki egy élcsapatnál debütálhat a Forma-1-ben. Az nem véletlen, hogy a ralis legenda Sainz adta le a fülest Wolffnak, hiszen az ő fia, a fiatalabb Carlos került ezáltal lapátra.