Eseménydúsra sikeredett Hideg Ádám gokart világbajnoki ezüstérmes autóversenyző elmúlt hétvégéje az F4-es spanyol bajnokság Barcelonában
rendezett szezonzáró fordulóján.
A Cram Motorsport versenyautóját vezető magyar tehetség végig alulkormányozottsággal küzdött a Forma-1-es versenypályán, az utolsó futamon pedig egy szerencsétlen ütközés fosztotta meg a jó eredmény elérésének lehetőségétől.
A Hungarian Motorsport Academy 16 éves versenyzője csaknem 40 fős mezőnyben versenyzett a spanyol F4-es bajnokságában, ahol több mint 25 újonc – köztük Hideg Ádám – harcolt a helyezésekért és a bajnoki pontokért. A kaposvári születésű pilóta a hétvégét értékelve elmondta, a kollektív teszt jól sikerült a számukra, nem tapasztaltak nagy lemaradást, csupán néhány tizedmásodperccel voltak lassabbak, mint a mezőny eleje.
„Jónak tűnt a versenytempónk is, ezeknek megfelelően pénteken viszonylag
erősen kezdtünk, a top 10 környékén voltunk, de éreztem némi alulkormányozottságot az autón, amit sajnos a hétvége hátralévő részében nem tudtunk orvosolni” – mondta Hideg Ádám.
Hozzátette, nem változtattak az autó beállításain a szombati napra, és meg is
tudta futni ugyanazokat a köridőket, mint pénteken, a riválisok közül azonban többen
is gyorsultak nagyjából négy tizedmásodpercet. „Végül az időmérőn 24. lettem, bár az egyik kör jó lett volna egy jobb rajthelyre, de azt sajnos pályaelhagyás miatt elvették. Az első futamon aztán a rajt után javítottam hét pozíciót, de utána egy ütközést a sóderágyon keresztül tudtam csak kikerülni, így buktam három-négy helyet. Előrébb aztán már nem tudtam jönni, mert az autó bal első gumija elmelegedett, a végére pedig a hátsó kerekek sem voltak túl jó állapotban” – fogalmazott a versenyző, aki a vasárnapi időmérőn jó
helyen, az első 10 környékén volt, de az utolsó egy-két körben a riválisokkal
ellentétben már nem tudott javítani a túlmelegedett gumik miatt.
„A második futamon a rajtnál lefulladtam, de utólag rájöttünk, hogy mi a probléma, ennél a rajtprogramnál ugyanis másképpen kell kezelni a gázt. Valamennyit előre tudtam jönni a mezőny végéről, de a tempó nem igazán volt meg, igaz, hogy nem tettünk új gumikat az autóra, mert azokat a harmadik versenyre tartottuk meg. Az utolsó futamon jó rajtot vettem, a 16. helyen fordulhattam el, aztán megláttam egy helyet, ahova betettem az autó orrát, de a mellettem lévők összezártak és kivezettek a kavicságyba” – nyilatkozta a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által létrehozott és működtetett Hungarian Motorsport Academy utánpótlás-nevelési
rendszer versenyzője.
„Összességében egy nagyon hasznos szezon volt ez, volt pole pozícióm,
dobogós helyezésem az első F4-es idényemben, de a legfontosabb, hogy rengeteg
nagyon értékes versenykilométert gyűjtöttem. Köszönöm mindenkinek az egész
éves szurkolást” – tette még hozzá a kaposvári tehetség.
Hideg Ádám hét forduló, azaz 21 verseny után az összetett 17. helyén, az
újoncok külön értékelésében pedig a 11. helyen végzett az F4-es spanyol bajnokság
idei szezonjában.
A motorsport-őrültek nem biztos, hogy örülnek a Monacói Nagydíjjal beígért változásnak