back to top
KezdőlapFormula 1Lecserélték Andrettit egy másikra, máris kitárta kapuit az F1 az új csapat...

Lecserélték Andrettit egy másikra, máris kitárta kapuit az F1 az új csapat előtt

-

Lezajlott a hirtelen jött pálfordulás, a Forma-1 elfogadta a szezon elején még elutasított új amerikai csapat mezőnyhöz való csatlakozását 2026-tól kezdődően. Ehhez azért szükség volt a viszonyok némi átrendezésére, például arra, hogy az Andretti neve teljesen kimaradjon a közleményből.

Arról már pár napja írtunk, mi vezethetett ahhoz, hogy a Liberty Media vezetői meggondolták magukat azok után, hogy az év elején még látszólag tűzzel-vassal próbálták távol tartani a mezőnytől a csapatot, amely az FIA-tól eközben megkapta a jóváhagyást a csatlakozáshoz. Michael Andretti háttérbe lépése, valamint annak ígérete, hogy a General Motors, illetve leányvállalata, a Cadillac neve alatt a márka saját neve alatt száll be a sportba, a jelek szerint elég volt ahhoz, hogy már ne tíz, jól működő csapat zárt klubjaként tekintsen magára a sport.

Hamarosan mégis 20-ról 22-re nőhet a Forma–1-es mezőny létszáma

Hétfőn a Forma-1 kereskedelmi jogainak tulajdonosa ugyanis bejelentette, hogy 2026-tól a GM/Cadillac 11. csapatként csatlakozhat a mezőnyhöz. Az F1 elvárása, hogy a GM néhány év elteltével már saját motorral vegyen részt a világbajnokságban. Erre 2028-tól kerülhet sor, addig pedig a Ferrari lehet a csapat motorpartnere, de ez a két információ még nem kapott megerősítést.

A közlemény kitér arra, hogy az F1 folyamatosan tartotta a kapcsolatot a General Motorsszal az idén januári (elutasított pályázatukról szóló) döntés óta, közösen dolgozva a projekt megvalósíthatósága érdekében.

Szembetűnő, hogy a bejelentés egyetlen szóval sem említi az Andretti csapatát vagy annak vezetőit, akik az elutasítás ellenére is nagy erőkkel készültek tovább a 2026-os debütálásra, bázist hoztak létre Angliában, s már szélcsatornában is tesztelik első F1-es karosszériájukat. Ha az érkező istálló a General Motors vagy a Cadillac nevet is kapja, annak működését ugyanis bizonyosan a kiterjedt versenytapasztalattal rendelkező Andretti személyzete és infrastruktúrája fogja biztosítani.

Ezt csak tovább erősíti, hogy a bejelentéssel nagyjából egyidőben a Cadillac közölte, hogy Mario Andretti – az 1978-as F1-es világbajnok, s a háttérbe vonuló Michael apja – lett az alakuló Forma-1-es csapat igazgatója, vagyis a családi szál a legkevésbé sem tűnik el az újonnan nevező istállóból.

„A Forma-1 volt az első szerelmem, és most, 70 évvel később ismét az F1-es paddock az otthonom. Meg kell csípnem magam, hogy elhiggyem, még életem ezen szakaszában is részese lehetek egy ilyennek” – mondta a kinevezése kapcsán a 84 éves Andretti.

Az F1-nek legutóbb 2016-ban volt 11 csapata, annak a szezonnak a végén szűnt meg az éveken át a túlélésért küzdő Manor.

Az egyik újonc lenyúlta Räikkönen rajtszámát, de nem Kimi az