Az FIA újabb vezető szakembereket bocsátott el, és az F1-es pilóták érdekvédelmi szervezetének egyik igazgatóját, George Russellt aggasztják ezek a folyamatok.
Mostanában nem telik el hónap úgy, hogy az FIA kötelékéből ne távozna valamilyen vezető, és ez már bőven meghaladja a természetese fluktuáció mértékét. Sokan Mohammed bin Szulajm tisztogatását látják a háttérben, aminek legfrissebb fejleménye, hogy elhagyta a szövetséget az egyik régóta szolgálatot teljesítő felügyelő, Tim Mayer, valamint Janette Tan, aki a Forma-2 új versenyigazgatója lett volna Rui Marques utódjaként, akit előléptettek az F1 versenyigazgatójának a váratlanul menesztett Niels Wittich helyére.
A versenyzők képviseletének egyik meghatározó alakjaként Russell a Katari Nagydíj hangot adott az aggodalmainak, hogy ez nagyon zavaros. „Az FIA-nál túl sok változás zajlik, túl gyorsan – szögezte le. – Pont akkor váltak meg két kiemelkedően fontos embertől a szervezetben, amikor átláthatóságot és következetességet kértünk. Ezt teljesen ellentétes a kérésünkkel. Még mindig nem értjük, miért menesztették Nielset, és szerintem senkit sem tájékoztattak Tim távozásáról, és én is csak a médiában hallottam arról, hogy új versenyigazgató jön a Forma-2-be.”
„Minden szervezetből szoktak távozni emberek és érkeznek a helyükre újak, nincs állandóság. Az érkezőknek viszont meg kell tanulni a szabályokat, és ez minden F1-es csapatnál hatalmas kihívás, pláne az FIA-nál. Szeretnénk tisztábban látni és megérteni, mi zajlik, például értesítsenek arról, kit rúgnak ki legközelebb.”
A csapatok és az FIA, valamint a versenyirányítás közötti hatékony együttműködés természetesen létfontosságú, és a személyzetben bekövetkező sűrű váltások ezt nem könnyítik meg, hiszen az emberi kapcsolatok kialakításához mindig idő kell. Az F1 új versenyigazgatójával, Rui Marques-szel mindenesetre meg voltak elégedve a pilóták az első bevetésén.