Míg a Forma–1-ben már „csak” a konstruktőri bajnoki cím nem talált gazdára, addig az első számú nevelőszériában elképesztően izgalmas csata várható az egyéni összetett első helyéért.
A Forma–1-es világbajnoki címekből már csak a konstruktőri elsőség nyílt, de hatalmas izgalmakat az sem tartogat az idei utolsó versenyre, lévén a McLaren 21 ponttal vezet a Ferrari előtt, így csak akkor veszíthet, ha valamit nagyon elbaltáz, miközben a maranellóiak remekelnek. Viszont ha valaki körömrágós bajnoki csatára vágyik, nem árt figyelemmel követnie a Forma–2-ben zajló küzdelmet.
Az F1 első számú utánpótlás-sorozata ugyanis szintén ezen a hétvégén, Abu-Dzabiban zárja az idényt, ráadásul úgy, hogy matematikailag még három pilóta is bajnok lehet. Az összetett harmadik helyén álló, élete első F2-es győzelmét a múlt hétvégén, Katarban szerző Paul Aron esélye ugyanakkor igen kevés, lévén 25,5 pont a lemaradása a listavezető, jövőre az F1-ben a Saubernél bemutatkozó Gabriel Bortoleto mögött. A jövőre az RB-nél F1-es ülésre pályázó, Abu-Dzabiban az első szabadedzésen Max Verstappen autóját vezető Isack Hadjar ugyanakkor mindössze fél (!) ponttal áll a brazil mögött, azaz ennél szorosabb csak akkor lehetne kettejük csatája, ha pontegyenlőséggel érkeztek volna meg az utolsó futamra.
Az összetett elsőségét Katar előtt magához ragadó Bortoleto kettő, Hadjar négy futamot nyert eddig az idén – mindegyik főfutam –, Abu-Dzabiban viszont aligha a győzelem érdekli őket a legjobban, hanem inkább az, hogy a másik előtt érjenek célba. Amelyikük ezt mindkét futamon meg tudja tenni, az biztosan bajnok, de mivel az F2-ben két versenyt teljesítenek egy hétvégén, rengeteg forgatókönyv létezik mind az egyik, mind a másik pilóta végső sikerére.
És még mielőtt attól tartanánk, hogy az aláírt F1-es szerződéssel a zsebében Bortoletót már nem mozgatja meg annyira az F2-es bajnoki cím, a brazil előre leszögezte – és egyébként is, mi mást várhatnánk egy vérbeli autóversenyzőtől –, hogy ez egyáltalán nincs így. „Készen állok annyira keményen harcolni, amennyire szükséges, nincsenek határok – idézi az Autosport az Invicta Racing versenyzőjét. – Bármilyen játékot is akar űzni, készen állok rá. Nem érdekel, hogy van már F1-es ülésem, ugyanúgy állok hozzá, mintha nem lenne. A tény, hogy már aláírtam az F1-be, nem jelenti azt, hogy kevésbé agresszív leszek, vagy agresszívabb, vagy ilyesmi. Készen állok a harcra.”
Kemény szavak a 20 éves pilótától, de még mielőtt azt gondolnánk, hogy a sportszerűség határait átlépve tervezi megkaparintani a bajnoki címet, erről szó sincs. „Biztos, hogy szórakoztató és élvezetes hétvége lesz. Hosszú volt a szezon, és eddig fair módon küzdöttünk egymással, ezért azt gondolom, hogy ezúttal is így lesz.”
Ami Hadjart illeti, az ő esetében nyilván nagyobb az eredménykényszer, de mint mondta, a szezon eleji gyenge eredmények után érezte igazán a nyomást. „Emlékszem, Dzsidda után kb. 5 pontom volt, a csapattársamnak pedig nagyjából 60, és tudtam, hogy az idei szezon az utolsó esélyem az F1-re. Rajtam volt a nyomás, hogy teljesítsek, és a második hétvége után azon gondolkoztam, hogy miként fogok egyáltalán elkezdeni dobogós helyezéseket és pontokat gyűjteni, mikor a tempóm nagyon jó volt, de jöttek a hibák és technikai gondok, amelyek megakadályoztak ebben. Leszegtem a fejem és Melbourne-nel kezdve nagyon erős szezont futottam, miközben soha nem adtam fel.”
„Szerintem ezt a hétvégét fogom a legjobban élvezni. Úgy érzem, a kemény munkát már elvégeztem, most már ismerem a folyamatokat, hogy mi hogyan működik, szóval nem változtatok semmin. Sokkal kisebb a nyomás, mint az év elején, úgyhogy csak élvezni fogom, miközben igazán meg akarom nyerni a címet a Camposnak. De szerintem ez lesz a legélvezetesebb hétvégém.”
A hétvége menetrendjét, benne az F2-es időpontokkal alább lehet megnézni:
Mégsem lett bajnok az Alpine juniorja – még
Az F1 és az F2 mellett az F1 Academy mezőnye is évet zár Abu-Dzabiban, és akárcsak az F2-ben, itt is bajnokavatás lesz. Ez kissé furcsának tűnhet, lévén Abbi Pulling az előző fordulóban, Katarban már egyszer bebiztosította az év végi elsőségét Doriane Pin előtt. Ám miután ezt a luszaíli első futamon megtette, a Porsche Carrera Cup Middle East egyik balesete és az amiatt szükséges korlátjavítás következtében törölni kellett az F1 Academy második futamát, amelyet végül az abu-dzabi hétvégére halasztottak el.
Ez önmagában még semmin nem változtatott volna, azonban a szervezők úgy döntöttek, hogy bár a második futam pole pozíciójáért járó 2 extra pontot Pin annak ellenére megtarthatta, hogy Katarban nem futották le a versenyt, Abu-Dzabiban ismét osztanak pontot az elhalasztott futam rajtelsőségéért, amely egy újabb időmérőn dől el. Így aztán kettővel több pontot lehet majd szerezni a szezon során az eredetileg tervezettnél, ami azt jelenti, hogy a 83 ponttal vezető Pulling még nem bajnok, lévén 82 helyett így 84 pont gyűjthető az utolsó hétvégén.
Persze mindez csak matematikai esélyt kínál a Mercedes-junior Pinnek, hiszen az Alpine-junior Pulling az idén eddig az összes futamon dobogóra állt, és ahhoz, hogy elbukja a címet, a hétvége során egyetlen pontot sem szabadna gyűjtenie, míg Pinnek három győzelemre, pole-ra és leggyorsabb körre lenne szüksége.
Autósportos abszurd: behozhatatlan előnye volt a bajnokságban, most mégis újra beérhetik