back to top
KezdőlapFormula 1Tsunoda dagad az önbizalomtól, a teszten meggyőzte a Red Bullt?

Tsunoda dagad az önbizalomtól, a teszten meggyőzte a Red Bullt?

-

Miközben a Red Bull legtöbb tehetségének korán megadatik, hogy vezethesse a bikások autóját, Yuki Tsunodának ez csak négy F1-es szezon után jött össze. A tesztnap viszont a jelek szerint remekül sikerült a japán oldalán.

A Red Bull történetében példátlan, hogy valaki öt szezont menjen a kisebbik csapatnál, de Tsunoda lehet az első, akivel ez megesik. Az eredeti terv mindenképp ez volt – mármint nem a legelső szerződtetésekor, hanem akkor, amikor Sergio Pérezzel ismét hosszabbítottak –, viszont a mexikói pilóta mélyrepülése lehetőséget kínál a pakli váratlan újraosztására.

A japán versenyző kétségtelenül gyors, ugyanakkor még mindig előfordulnak nála buta hibák, többek között nyomás alatt, és állítólag ez tántorítja el a bikásokat az előléptetésétől. Az utóbbi hetekben Tsunoda tanácstalanul nyilatkozott a miértekről és az okokról, pedig főnöke, Laurent Mekies szerint a japán megérett a nagy lehetőségre, egyben az F1 legkegyetlenebb kihívására, hogy Max Verstappen csapattársa legyen.

„Hazugság lenne azt állítani egy olyan versenyzőről, aki olyan magas szinten teljesít, mint ő jelenleg, hogy nem áll készen gyorsabb autó vezetésére – mondta a The Race-nek. – Természetesen készen áll rá.”

Tsunoda a Red Bull ülésére hajt. Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

Abu-Dzabiban a szokásos szezon végi tesztnapon Tsunoda végre vezethette a Red Bull F1-es autóját – az utóbbi években ez olyan fiataloknak is összejött már, akik már/még csak álmodozhatnak az F1-be lépésről. Ez annak az eredménye, hogy kötelezővé tették, hogy a csapatok évente legalább két szabadedzésen autóba ültessenek újonc pilótát, Tsunoda debütálása idején azonban még nem élt ez a szabály.

Tegnap (kedden) a japán átesett a tűzkeresztségen, és a jövőjére nézve pozitív tapasztalatokról számolt be: elmondása szerint jól összhangba került az autóval, ami bizony elég makacs volt sokszor, és nem csak Péreznek, hanem időnként Verstappennek is meggyűlt a baja vele.

A teszt jó szórakozást nyújtott. Négy év után először vezettem más csapat autóját. A bőrömön éreztem, miért harcolt a bajnoki címért az RB20, egyértelműen éreztem a különbséget a saját autómhoz képest. A gumikopás is enyhébb volt – mondta. – Úgy érzem, az autó illik a vezetési stílusomhoz, nem okozott gondot az alkalmazkodás. Még a hosszú etapokon is következetesen tudtam menni, és kitapogattam, hol vannak az autó határai. Ez pedig nem működik úgy, ha nem bízunk meg az autóban.” 

„Ő nem egy idióta” – Verstappen kiállt Pérez mellett

„Nagyon elégedett vagyok. Arra törekedtem, hogy minden etapban megszerezzem a csapatnak a szükséges információkat, ez volt a legfontosabb.”

Előzetesen több F1-es szakíró azt várta, hogy a Red Bull döntését nem fogja befolyásolni a tesztnap kimenetele, ám lehet, hogy ezt felülírja a japán komfortérzete az autóban – kaptunk már sok meglepetést a bikásoktól. A csapat mérnöke, Ben Waterhouse megdicsérte Tsunodát a „kitűnő visszajelzésekért” és az „értékes meglátásokért”, amit a Pirelli jövő évi gumijainak vizsgálata során végzett.

Pérez beismerést tett a kiesése után, de úgy tűnik, nem fogja megkönnyíteni a Red Bull dolgát