back to top
KezdőlapEnduranceA Hyundai az F1-be való beszállást is mérlegelte, de végül csak Sargeantot...

A Hyundai az F1-be való beszállást is mérlegelte, de végül csak Sargeantot kérte belőle

-

2026-ban a Genesis márkanév alatt beszáll a Hosszútávú Világbajnokság csúcskategóriájába a Hyundai. A korábbi F1-es csapatfőnököt is soraiban tudó vezetőség úgy látja, az endurance-versenyzés sokkal többet adhat számukra, mint a formaautózás.

A Forma-1 egy év múlva érkező új szabályrendszere az egyszerűsített hajtáslánccal több nagy autógyártó fantáziáját is megmozgatta, hogy kisebb-nagyobb intenzitással szerepet vállaljon a következő korszakban: a teljesen valójában ki sem szállt Honda újult erővel tér vissza, saját csapattal száll be az Audi, a Ford a Red Bull-lal, a Toyota a Haasszal kötött szövetséget, a Cadillac nevezését is elfogadták.

Az eddig a raliban és a túraautózásban érdekelt Hyundai szintén új terepre evez, ám a gyártó végül a WEC mellett döntött, amelynek a mezőnyébe 2026-tól saját hiperautóval száll be, s már le is igazolta a projekthez a Porschéval idén újra világbajnoki címet szerző André Lotterert. A csapat Genesis néven fog működni, amivel luxusmodelljét promótálja a dél-koreai cég. A gyártó sportprogramját az a Cyril Abiteboul vezeti, aki 2020-ig a Renault F1-es csapatfőnöke volt.

„Amikor a motorsportban való szerepvállalásról egyeztettünk, nyilvánvalóan az F1 is szóba került, hiszen a csapatunk tagjai olyan kulcsemberek is, akiknek a Forma-1-ből is van tapasztalata” – mondta Luc Donckerwolke, a Hyundai Motor Group kreatívigazgatója.

Kiderült, hol versenyez jövőre Mick Schumacher

„Végül aztán úgy döntöttünk, hogy a küldetésünk egyértelműen az endurance-versenyzés. Pár év múlva lehet, hogy újra megnyitjuk a kérdést, de ebben a pillanatban ez nagyon egyértelmű. Először is azért, mert ez a bajnokság közelebbi kapcsolatban áll a közönséggel, valamint az általunk eladni kívánt autókkal. Többek vagyunk egy egyszerű autógyártónál. Rengeteg olyan technológiai újításunk van, amelyeket szeretnénk kipróbálni, egyúttal a környezettudatosságot és a fenntarthatóságot is figyelembe véve.”

Bár a nagy debütálás majd 2026-ban jön el, a Genesisnek már jövőre is lesz saját programja az endurance-versenyzésben, amire az építkezés kezdeti fázisaként tekint. Az Európai Le Mans-sorozat LMP2-es kategóriájában az IDEC Sport Oreca 07-esét a versenyzőik és személyzetük „tesztelésére” használják majd. Már versenyzőket is igazoltak a csapathoz, az autót Jamie Chadwick, Logan Sargeant és Mathys Jaubert fogják vezeti jövőre, a tét pedig számukra, hogy akár a WEC-csapatba is bekerüljenek egy évvel később.

Sargeant másfél szezont töltött a Williams F1-es csapatánál, ahonnan az idei Holland Nagydíj után alulteljesítése és gyakori autótörései miatt menesztették. Abiteboul azonban hisz az amerikai képességeiben, amivel szerinte jobban tud majd élni ebben a kisebb nyomással járó közegben. „Megérdemli az esélyt az a sok nehézség után, amivel az F1-ben szembe kellett néznie” – mondja Sargeantról a francia csapatfőnök.

A Hyundai egyelőre kitart azon álláspontja mellett, hogy a WEC-be való beszállás mellett más programjaiban, a WRC-ben és a TCR World Tourban is megtartja érdekeltségeit. A jövő azonban még nem bizonyos, így az sem kizárható, hogy akár a túraautózás csúcskategóriájában zsinórban két bajnoki címet nyert Michelisz Norbertnek is felajánlhatnak valamilyen szerepet a WEC-programban a későbbiekben.

A BMW-nél folytatja pályafutását az F1-ből távozó pilóta