Menedzsere, Flavio Briatore elmondta, 2022-ben alapból azt tervezték, hogy Fernando Alonso szerződést hosszabbít az Alpine-nal, miközben az Aston Martin mellett a Williams is a kérői között volt.
Alonso és a Renault/Alpine neve többször összefonódott az F1-ben, a spanyol három ciklusban is itt versenyzett. Legutóbb az átmeneti visszavonulását követően tért ide vissza 2021-ben, két idényt eltöltve náluk, mielőtt az amíciózusabbnak tűnő Aston Martinhoz igazolt.
A menedzsere, aki azóta visszatért az Alpine vezetésébe tanácsadóként, elárulta, hogy a kétszeres világbajnokkal eredetileg nem is gondolkodtak a csapatváltáson, sőt, 2022 nyarára szentesíthették is volna a közös munka folytatását. Az istállónál aztán leszakadt az ég, és Alonso mellett elvesztették az utódjának szánt Oscar Piastrit is.
„Nagy fogyatékosságra vall egy nyár alatt elveszteni két olyan pilótát, mint Fernando Alonso és Oscar Piastri. Fernando maradni akart, mert az idény [az Alpine-nál]addig nem volt rossz, és a Kanadai Nagydíj idején alá akartuk írni a szerződést – mesélte Briatore az Auto Motor und Sportnak. – Laurent Rossi azonban hirtelen eltűnt, többé nem tudtuk elérni. Ezután kezdtem el egyeztetni Lawrence Stroll-lal az Aston Martinról.” Laurent Rossi az Alpine azóta lefokozott vezérigazgatója, akiről sokan nem voltak jó véleménnyel.
Alonso az idén is megkereste a Red Bullt, hogy átülhessen Pérez helyére
„Még a Williams is tett ajánlatot érte, de szóltam nekik, hogy előbb tegyék rendbe a gyárukat. Végül az Aston Martinnal szerződtünk, mert nem jutottunk dűlőre az Alpine menedzsmentjével. Ez teljes mértékben az ő hibájuk volt.”
Ami azt illeti, 2023 elején úgy tűnt, Alonso a jó lóra tett a csapatváltással, egy darabig az Aston Martin számított a legerősebb csapatnak Red Bull mögötti mezőnyben. A csapat azóta visszaesett, és úgy lett ötödik a konstruktőri értékelésben idén, hogy az első öt nagydíjon alapozta meg a pozícióját, a miami hétvége óta ugyanis az Alpine és a Haas is több pontot gyűjtött náluk. Alonso ugyanakkor bízik benne, hogy 2026-ban, az új F1-es szabályok évében lehetősége lesz a világbajnoki címért harcolni az akkor már Adrian Newey által támogatott Aston Martinnal.
A Williams pedig végül egy másik spanyol versenyzőt szerzett meg Carlos Sainz személyében, igaz, ő csak a 2025-ös szezonban érkezik meg hozzájuk.
Briatore szerint a milliomos versenyzők nem elég gyorsak, de Alonso kivétel