A Williams csapatfőnöke látja a jelentős fejlődést az F1-es csapatnál, még ha ez nem is mutatkozott meg kiemelkedő eredményekben 2024-ben.
James Vowles 2023-ban lett a Williams csapatfőnöke, miután hosszú időt eltöltött a Mercedesnél. Az ottani sikeres kultúrát próbálta, próbálja meg átültetni a nagy múltú F1-es csapatba, és elég mélyről kezdte a munkát: ahogy lapunknak korábban fogalmazott, érkezésekor „az emberek alig néztek a szemembe, leszegték a fejüket”, és nagy visszhangot kapott a rácsodálkozása is, mennyire elavultnak számító módszerekkel intézte a Williams az autó gyártását, például sokezer soros Excel-táblázatokban vezették az egyes alkatrészek nyilvántartását.
Az építkezésnek látja már az eredményét, noha egy szervezetirányítási elvet hangoztatva elismerte, hogy az út elején járva akaratlanul siettette az átalakítást, ami kicsit visszaütött.
„Sokat kellett változtatnunk a szervezet infrastruktúráján és technológiáján. Viszont ezt csak meghatározott tempóban lehet végrehajtani, és aki túl gyorsan túl sokat változtat, túlfeszíti a húrt. Utólag nézve, többet változtattunk, mint amennyihez képesek voltunk alkalmazkodni” – nyilatkozta Vowles az Autosportnak.
Megvédte forintban milliárdos károkat okozó csapattársát a Williams pilótája
„De a lényeg, hogy rengeteg pozitívum történt, amit a világ nem észlelt. Az épületben már úgy járok körbe, hogy látom, a futamgyőzelemhez szükséges kitűnő alapok már adottak a csapatnál. Látom a változást az infrastruktúrában, a kultúrában, az emberekben, a kereskedelmi részlegen. Minden teljesen megváltozott.”
Vowles kifejtette, hogy a Williams tulajdonosa, a csapatot 2021-ben megvásárló Dorilton Capital sem csapkodja az asztalt türelmetlenül, hogy mikor jönnek már az eredmények. „Az érkezésemtől fogva része volt az egyezségnek, hogy egyik fél sem rövid távú megoldásokat akar. Mindent a jövő érdekében teszünk – mondta. – Ha helyesen cselekszünk, olyan csapatot építünk fel, ami éveken át sikeres lesz.”
„2026 nem jelent mindent, ott nem ér véget a történet – magyarázta. – Aki rábök egy évre és azt mondja, ez ilyen vagy olyan lesz, az valószínűleg rossz helyen jár. Minden évben építeni kell az előzőre.”
Ez az önmérséklet nem mindenkire jellemző az F1 világában. A feltörekvő istállók közül az Alpine-nál például Flavio Briatore kijelentette, hogy csapatának 2027-ben olyan pozícióban kell lennie, hogy a világbajnoki címért harcoljon, és pont a Renault volt az, ami újra gyári csapattá válva 2016-ban egy híresen megbukott ötéves tervvel vázolta, hogyan akar világbajnokká válni. Vowles a 2026-os évszámmal természetesen az új F1-es szabályokra utalt, ami gyakran felforgatja az erősorrendet, lehetőséget teremtve a nagyobb ugrásokra.
Hamiltonnak olyan újítást ad a Ferrari, amilyennel még nem találkozott