back to top
KezdőlapFormula 1Ennyi pénzt kaszáltak pillanatok alatt a Ferrari szponzorai Hamiltonnal

Ennyi pénzt kaszáltak pillanatok alatt a Ferrari szponzorai Hamiltonnal

-

Lewis Hamilton első ferraris tesztjét hatalmas érdeklődés övezte, és egy cég megbecsülte, a brit ehhez kapcsolódó első közösségi médiás bejegyzése mekkora értéknövekedést generált a szponzoroknak.

Az Autosport rámutatott a Sponsorlytix nevű, sportadatokkal (üzletileg is) foglalkozó cég összegzésére, miszerint miután Hamilton közzétette az első fényképét a Ferrari versenyruházatában, azt rövid időn belül 11 millióan látták a Twitter/X felületen.

Az elemzési cég a 8 milliós megtekintés elérése után kezdett játszani a számokkal, és az jött ki nekik, hogy az overálon megjelenő szereplő szponzorok közül a HP értéke nőtt a leginkább, 62,1 ezer dollárral – nem véletlenül, hiszen az övék a legnagyobb megjelenési összfelület, a logójuk kétszer is felbukkan a ruhán.

A többi szponzor matricája nagyjából hasonló méretű, e vállalatok értéknövekedései a becslés alapján 35,9–52,1 ezer dollár közöttiek voltak. Az algoritmus módszertanát természetesen nem kötötték az orrunkra, de annyit kiszúrhatunk, hogy csak azokat a szponzorokat vették számításba, amelyek emblémája a fényképen teljes mértékben kivehető az overálon; a Hamilton felkarján lévők például nem ilyenek, azokat alapesetben oldalról lehetne látni.

Hamiltonos választ kaptunk arra, hogy milyen volt Hamiltonnak az első Ferrari-vezetés