Nem irigylésre méltó helyzetben kell megkezdenie Forma-1-es karrierjét Jack Doohannek, hiszen már a tavalyi év végén ultimátumot kapott Flavio Briatorétól. Másik főnöke, Oliver Oakes mostani szavai sem nyugtathatják meg, az ausztrál azonban hosszú távra tervez.
„Az egyetlen biztos dolog a halál” – nyilatkozta korábban az Alpine ügyvezetőjeként ténykedő Briatore arra a kérdésre, hogy a debütálását a tavalyi szezonzárón megejtő, 2025-re Pierre Gasly csapattársaként bejelentett Doohan kitöltheti-e a teljes évet a pilótafülkében. Ugyanis erősek azok a bennfentes sejtések, hogy a 22 éves versenyző csak az első hat futamra, a Miami Nagydíjig kapott bizalmat, s nem véletlen, hogy a csapat tartalékpilótának időközben leszerződtette a tavaly mindenki figyelmét felkeltő Franco Colapintót.
A csapatvezetői posztot az Alpine-nál nyáron átvevő Oakestól már láthattuk, hogy mintegy ellensúlyt képezve jóval finomabban, körültekintőbben fogalmazza meg gondolatait, mint Briatore, Doohan ügyében azonban ő is ugyanarra lyukadt ki, nem is próbálta megcáfolni a sajtóértesülést.
„Elég durva, amiket Jack kapott a billentyűhuszároktól, alaposan kijutott neki belőlük. De nem az a szándékunk, hogy nyomást helyezzünk a vállára, hanem tényleg csak annyi, hogy nyitva hagyjuk az opcióinkat a későbbiekre” – idézi a csapatvezetőt a planetf1.
„Az F1 az apró különbségekről szól. Rengeteg ember sorsa múlik azon, hogy egy versenyző tudja-e hozni az eredményeket hétvégéről hétvégére, ezért nekünk gondoskodnunk kell arról, hogy a legjobb versenyzőket ültessük az autóba, úgy a jelenben, ahogy a jövőben is.”
Doohan az F1 történetének 15. ausztrál pilótája, és ha végigversenyezné a szezont, közülük máris a 7. legnagyobb versenytapasztalattal rendelkezővé lépne elő. Aligha könnyítette meg a felkészülését, hogy a teljes F1-es nyilvánosság a szerződésének kiszivárgott záradékairól beszél, s már az évkezdet előtt az aktuális, egyébként újoncoktól hemzsegő mezőny leggyengébbjének könyvelték el, ő azonban amennyire lehet, igyekszik kizárni a negatív zajokat, és lényegesen hosszabb időre tervez néhány hónapnál.
„Nagyon motivált vagyok. Egyszerűen csak várom, hogy a pályára hajthassak, elvégezzem a munkát a kezeim és a lábaim segítségével, és a lehető legjobban irányítsam az autót – idézi Doohant a Sky Sports. – Gyerekkorom óta figyelem ezeket a srácokat, különösen Lewist [Hamilton], az pedig szuperkülönleges, hogy most én is egyike lehetek ennek a 20 versenyzőnek. A célom, hogy hosszú távra bebetonozzam itt a helyem.”
Rá sem fogunk ismerni a melbourne-i pályára az F1-es szezonnyitón