A kétszeres bajnoki ezüstérmes Cameron Waters mindent vitt az idei Supercars Champhionship szezonnyitó hétvégéjén, Sydney-ben, amit pedig a második futam hajrájában művelt, még Európában is nagy hullámokat vert.
A Sydney-ben rendezett első fordulóban a Tickford Racing versenyzője történelmi tettet hajtott végre, hiszen összesen 315 pontot gyűjtött, azaz mindent bezsebelt. Korábban a 300 pontot is csak egy ember, a háromszoros bajnok Shane van Gisbergen érte el háromfutamos hétvégén, amikor három éve a The Benden három győzelmet szerzett három leggyorsabb körrel, Waters viszont most még hozzátette mindhárom futam pole pozícióját is.
A Supercars címvédőjének, Will Brownnak nem volt ennyire jó hétvégéje, de ötödik, harmadik és második helyével egyáltalán nem kell szégyenkeznie. Ezzel a második helyen áll a tabellán három futammal a 34 futamos idény kezdete után, és mivel az idei évre változtattak a szabályokon, és a NASCAR-ban használatos play off-rendszerhez hasonlót vezettek be, akkor sem kell aggódnia, ha Waters folytatja a jó szériát és ellép tőle.
Három fordulóval a vége előtt ugyanis a pontverseny első tíz helyezettje bejut a döntőbe, és mindegyikük pontjai nullázódnak, majd ezután folyamatosan esnek majd ki a pilóták, mígnem az adelaide-i szezonzáró utolsó két futamára már csak négyen maradnak, hogy eldöntsék a Supercars bajnoki címét és a további három helyezés sorsát.
Hogy mire számíthatunk idén, arra a Waters és Broc Feeney közötti elképesztő, sydney-i második futamon látott csatából kaphatunk ízelítőt az alábbi videóban. Az események fonalát onnan vesszük fel, hogy Waters megpróbálja megelőzni Feeney-t, majd kilöki, ezután pedig a büntetés elkerülése érdekében inkább bevárja őt. De megérkezik a nyakukra Brown és megelőzi a csapattársát, Waters viszont feltartja őt, hogy kilökött riválisa visszaérhessen a második helyre. Innen pedig kezdődik a célvonalig tartó meccse, amelyet végül Waters nyert meg.
@supercars Seven minutes of absolute cinema 😍 #RepcoSC #Supercars #Sydney
Hogy miként sikerült az utolsó métereken legyorsulnia a Mustangnak a Chevy Camarót, arra többféle magyarázat is létezhetne, a valós okokra viszont nem feltétlenül gondolnának sokan. Hogy mi történt, arra a jelenleg a Supercars szakértőjeként tevékenykedő korábbi versenyző, Mark Larkham adta meg a választ az alábbi videóban, miközben szemléltette is az eseményeket. Röviden: Waters okosan közel ment Feeney autójához a célegyenesben, hogy a Mustang elejéről leváló légáramlatokat a Chevy hátsó szárnyára irányítsa, ezzel növelve a Feeney autójára ható leszorítóerőt. Ügyes, nem igaz?
@supercars Replying to @CPTKILLUM 👉 Larko has all the answers 😏 #RepcoSC #Supercars #v8supercars #motorsport
Amennyiben valaki kedvet kapott, akkor mindhárom verseny és az időmérő bővebb és rövidebb összefoglalóját is visszanézheti a Supercars hivatalos YouTube-csatornáján.
V12-es motor, Schumacher és Barrichello újra egy mezőnyben – milyen évet írunk?