back to top
2025. március 01. 08:11
KezdőlapFormula 1A Red Bull szerint megtévesztő feltételezések keringenek az autójukról

A Red Bull szerint megtévesztő feltételezések keringenek az autójukról

-

Az új autójának a bejáratásán többeknek szemet szúrt, hogy a Red Bull gyakorlatilag nem változtatott a kocsiján a tavalyi állapotához képest, legalábbis a külsőleg látható elemeknél. Christian Horner azt mondja, hogy ez téves feltételezés.

Az autók részleteinek fürkészésére specializálódott szakértők kedden úgy értékeltek, hogy a Red Bull RB21-es modellje legfeljebb nagyon apró részletekben tér el az RB20-tól, és koncepcionálisan, például a légáramlás terelésére vonatkozó megoldásokkal nem alkalmazott lényeges újításokat.

A bikások csapatfőnöke azonban azt állítja, hogy a kocsi megújult, csak ez nem annyira látszik kívülről. „A jelenlegi szabályrendszer végéhez közeledve egyértelmű, hogy az autók külsőre nagyon hasonlítanak egymásra, jobban, mint korábban. Azt hiszem, a Ferrari kicsit kilóg ebből, de minden idényben lehet apró előnyökre szert tenni” – mondta Horner.

„Az autónkon minden külső elem új az előző évhez képest, csak ahhoz hasonlónak látszanak, és az autóépítési filozófiánk is hasonló maradt. Láthatják, a többi kocsi kinézete is jobban hasonlít rá. Jó telünk volt, jól felkészültünk. Noha az autó kívülről nem sokban tér el a tavalyitól, számos területen megváltozott kicsit, főleg nem látható részeken.”

Verstappent meglepetések érték a Red Bull első tesztnapján

„Gyakorlatilag ezzel az autóval kezdjük a szezont. Talán addig elvégzünk kisebb módosításokat, de alapvetően ezt visszük Melbourne-be.” Való igaz, külső szemmel észrevehetetlenek a pici ívváltozások vagy az anyagszerkezeti módosítások, amikkel az autó tömege csökkenthető.

Persze ne lepődjünk meg, ha Horner blöfföl, és a Red Bull mégis nagyon átszabja az RB21-et az Ausztrál Nagydíjra. A Ferrari csapatfőnöke azt mondta, szerinte az első versenyek után már mindegyik csapat eldönti a pozíciójának függvényében, hogy milyen sok energiát akar még az idei autójának fejlesztésére fordítani a 2026-os helyett, amire teljesen más szabályrendszer vonatkozik majd.

Az első tesztnapról levonható következtetéseink ebben a cikkben olvashatók, a második tesztnap élő tudósítása pedig ebben.

Toto Wolff: Nem kellett pfujolnom Hornert, megtette ezt 15 ezer ember