Az első napon még a McLaren, a másodikon azonban kissé váratlanul már a Williams zárta az élen a bahreini F1-es tesztet új versenyzője, Carlos Sainz révén – aki viszont legközelebb már csak az Ausztrál Nagydíjon vezet majd. A nap egyetlen jelentős fennakadását a sivatagi eső okozta, ami a csapatok többségét felkészületlenül érte.
Gyorsan peregnek a napok a mindössze szerda és péntek között zajló közös előszezoni teszten – hiszen még alig kezdődött el, a csütörtöki leintéssel máris a felkészülés kétharmadánál jár a mezőny. Ráadásul vannak olyan versenyzők, akik ezzel máris befejezték a munkát Szahírban.
A versenyzők túlterhelésének elkerülése miatt a legtöbb csapat minden nap délelőtti/délutáni váltásban ülteti autóba két pilótáját, ám akad két kivétel: csütörtökön a Red Bullnál csak Liam Lawson, a Williamsnél pedig csak Sainz vezetett, ennek megfelelően a péntek pedig már teljes egészében csapattársuknak van fenntartva, vagyis az egyaránt csapatot váltó új-zélandi és a spanyol versenyző számára ezzel a nappal véget is ért a körözés.
Lawsonnak ráadásul nem is volt problémamentes napja, délelőtt hosszabb időt a garázsban kellett várakoznia, amíg a szerelők kijavították az autójában keletkezett vízszivárgást.
A tervezettnél hosszabb bokszutcai pihenő azonban ezen a napon is jutott mindenkinek, noha ezúttal nem a szerdán tapasztalt áramkimaradás, hanem a természet különös játéka volt ennek az oka. A sivatagi miniállam pályáját ugyanis esőfelhők érték el, az azokból érkező csapadék intenzitása pedig nagyobb volt a szerdainál, ami a délelőtti program első másfél órája után ellehetetlenítette az érdemi körözést mindazok számára, akik nem rendelkeztek intermediate gumikkal.
Merthogy a csapatok többsége nem kért esős körülményekre alkalmas abroncsokat a Pirellitől, csupán a Haas és az Aston Martin készültek ilyen eshetőségre. Közülük is csak a Haas élt a hencegés lehetőségével, amikor kiküldte Esteban Ocont néhány interes körre. Több mint fél óra elteltével aztán feljavultak a körülmények annyira, hogy mindenki folytathassa a tesztprogramját slick gumikon. Bár az eső később is vissza-visszatért, az már nem volt olyan erős, hogy érdemben befolyásolja a munkát.
A délelőtt legjobb idejét Lewis Hamilton jegyezte a Ferrarival C3-as gumikon, az 1:29,379-es ideje pedig több mint egy másodperccel jobb volt, mint Lando Norris szerdai etalonja.
A délutáni programból aztán csak fél óra telt el, amikor Sainz Hamilton idejét is 31 ezreddel felülmúlva az élre ugrott, noha az F1TV közvetítésének információi szerint a Williams teljes időmérőszimulációt bonyolított spanyol versenyzőjével (három különálló szakasszal), amiből feltételezhető, hogy jobban fókuszáltak az erős egykörös tempóra, mint mások.
Charles Leclerc eközben megérkezett fél tizedmásodpercre Hamilton mögé, mintegy nyomatékosítva a Ferrari tempóját. Hiszen ez is maradt a tesztnap végeredménye, és míg Sainz mögött a két Ferrari egy tizeden belül maradt a rangsorban, a negyedik leggyorsabb George Russell már több mint négy tizedet kapott a Mercedesszel. Őt Kimi Antonelli, Lance Stroll, Lawson és Jack Doohan követte az első nyolc helyen. Szinte mindenki a C3-as abroncsokon futotta napi leggyorsabb körét.
A délután második felében már nem történtek nagy mozgások az eredménytáblán, mivel a versenyzők a hosszabb etapokra, versenyszimulációkra koncentráltak. Persze az üzemanyagmennyiségek és egyéb fontos paraméterek ismeretének hiányában nem lehet messzemenő következtetést levonni ezekből, de azt puszta tényközlésként leírjuk, hogy az 1:32-es köridőtartományban mozgó Lando Norris tempója tűnt ekkoriban a legjobbnak, amiket a C2-es, vagyis második legkeményebb keveréken jegyzett.
A tesztnap során vezetett részletes, élő szöveges közvetítésünk ide kattintva olvasható vissza.
A második tesztnap végeredménye:
1. Sainz (Williams): 1:29,348, 127 kör
2. Hamilton (Ferrari): 1:29,379, 45 kör
3. Leclerc (Ferrari): 1:29,431, 83 kör
4. Russell (Mercedes): 1:29,778, 71 kör
5. Antonelli (Mercedes): 1:29,784, 87 kör
6. Stroll (Aston Martin): 1:30,229, 57 kör
7. Lawson (Red Bull): 1:30,252, 91 kör
8. Doohan (Alpine): 1:30,368, 80 kör
9. Gasly (Alpine): 1:30,430, 40 kör
10. Hadjar (Racing Bulls): 1:30,675, 94 kör
11. Alonso (Aston Martin): 1:30,700, 45 kör
12. Tsunoda (Racing Bulls): 1:30,793, 46 kör
13. Piastri (McLaren): 1:30,821, 44 kör
14. Norris (McLaren): 1:30,882, 77 kör
15. Bortoleto (Sauber): 1:31,057, 80 kör
16. Hülkenberg (Sauber): 1:31,457, 56 kör
17. Ocon (Haas): 1:33,071, 69 kör
18. Bearman (Haas): 1:34,372, 66 kör