Péntekre már a Bahreinre inkább jellemző időjárás fogadta az F1 mezőnyét az utolsó szezon előtti tesztnapon, de egy dolog nem változott: a McLaren mutatta a legjobb formát. A Red Bull eközben a csapat szempontjából aggasztóan viselkedett, Max Verstappen nem győzte csóválni a fejét.
A harmadik nappal véget ért a bahreini előszezoni F1-es teszt, amely után legközelebb már két hét múlva, Ausztráliában gurul pályára a mezőny. Természetesen először Melbourne-ben kapunk majd pontos képet az erőviszonyokról – miközben úton-útfélen meghallgathatjuk, hogy utcai pályáról lévén szó azért még ez sem igazán mérvadó –, de azért a tesztelésből is le lehet vonni jó néhány következtetést, ami alapján persze ne adjuk még oda a világbajnoki címet senkinek, de kiindulási alapnak jó lehet.
Ez történt a harmadik bahreini F1-es tesztnapon percről percre
A második tesztnapon az egy körön nem villogó McLaren ijesztett rá kicsit mindenkire azzal, hogy Lando Norris a versenyszimulációja során több mint fél percet vert a szintén virtuális Bahreini Nagydíjat teljesítő Charles Leclerc-re és Andrea Kimi Antonellire, ám néhány tényező azért árnyalta a képet. Az egyik ilyen, hogy Andrea Stella csapatfőnök elmondása szerint a körülmények (hűvös időjárás, állandó szélirány) kedveztek az autójuknak; a másik, hogy Norris a telemetriai adatok alapján az utolsó etapját (ebben volt körönként átlagosan több mint egy másodperccel gyorsabb a Ferrarinál és a Mercedesnél) agresszívabb motorüzemmódban teljesítette, aminek köszönhetően 10 km/órával gyorsabb volt a célegyenesben, mint azelőtt, és a négyes kanyar felé menet is nyert 5 km/órát, miközben a Ferrari és a Mercedes egyenesbeli teljesítménye nem változott.
Ám amennyiben csak az első két etapot vesszük, Norris a mindhárom autó által ugyanolyan gumin (C3) teljesített első etapban is adott körönként átlagosan 4 tizedet a másik két versenyzőnek, míg a második etapban a keményebb keveréken körönként átlagosan két tizeddel volt gyorsabb, azaz így is stabilan előttük volt.
És akkor ehhez jött hozzá Oscar Piastri péntek délutáni, a csütörtökitől jelentősen eltérő körülmények között futott versenyszimulációja. Az időjárás és az aszfalt melegedésével változott a gumik viselkedése és lassultak a köridők az utolsó napra, de egyvalami nem változott: a McLaren volt a leggyorsabb a „versenyen”. Az ausztrál a C3-as gumin teljesített első etapjában átlagosan 5 tizedet vert George Russell Mercedesére, majd a második és harmadik etapra fogyott az előnye, de előbbiben a lassabb, C1-es gumit használta Russell C2-ese ellenében.

Teljes képet sajnos azonban nem kaphattunk a négy topcsapat versenyszimulációival, a Red Bull ugyanis továbbra sem teljesített ilyet, míg a Ferrari Lewis Hamiltonnal ugyan nekivágott egynek, de a hétszeres világbajnoknak feltehetően a váltóhidraulikával kapcsolatos problémák miatt 12 kör után félbe kellett szakítania azt. A tempója mindenesetre a versenyszimuláció elején nem volt meggyőző: átlagosan körönként 7 tizeddel maradt el Piastri első etapjától, és úgy tűnt, az SF-25-ös igencsak koptatja a C3-as Pirelliket. Pozitívum azonban, hogy Hamilton szemre már most is sokkal jobban összebarátkozott a Ferrarival, mint az utóbbi három év bármelyik Mercedesével.
Ezzel együtt, ha a McLaren–Ferrari–Mercedes hármas sorrendjét meg kellene tippelni, akkor jelenleg egyértelműen a McLarent helyeznénk előre, míg utóbbi két csapatot gyakorlatilag nem lehet mi alapján elválasztani.

Na de mi a helyzet a Red Bull-lal? – vetődik fel a jogos kérdés. Nos az, hogy miután csütörtökön Liam Lawson legalább ment egy két etapból álló versenyszimulációt, pénteken az autót tőle átvevő Max Verstappen meg sem kísérelt ilyesmit, helyette beállításokat, valamint szárny és padlólemez-kombinációkat tesztelt, a változtatások miatt pedig rengeteg időt töltött a garázsban. Végül megfutotta a nap vége felé a leggyorsabb kört, amit George Russell ugyan túlszárnyalt, de a második helyre így is elég volt, a Red Bull azonban nem lehet elégedett. Verstappen a szerdai tesztnap után még pozitívan nyilatkozott az RB21-esről, miközben hangsúlyozta, hogy még nagyon korán van, és hozzátette, a tavalyinál nem lehet rosszabb a helyzet. Nos, hogy rosszabb lesz-e, az majd a szezon első futamai során kiderül, de hogy nem rózsás, az már pénteken látszott, mert amikor elkezdték a teljesítmény felé tolni a fókuszt, az autó egyensúlya a C2-es gumikon minden volt, csak jó nem – a szűkebb kanyarokban alul-, a gyorsabbakban túlkormányzottan viselkedett.

Az Autosport a csapathoz közel álló forrásaira hivatkozva pedig arról ír, a Red Bullnál attól tartanak, hogy az RB21-es nem reagál elég jól a beállítás-változtatásokra, és egyelőre úgy tűnik, nem sikerült szélesíteni a működési tartományát az RB20-ashoz képest még azon az áron sem, hogy az autó ettől összességében lassabb legyen. Pierre Waché technikai igazgató erről azt mondta, az autójuk „olykor” valóban nem reagált megfelelően, de a jó irányba tartanak, mindössze nem léptek akkorát előre, mint remélték.
Ami pozitívum, hogy el tudták végezni a tervezett programjukat, de ez nyilván kevés lesz, és sokatmondó volt látni Verstappent, ahogyan több alkalommal is a fejét csóválja menet közben egy-egy korrekció vagy rossz kigyorsítás után. A helyzet persze már Melbourne-re változhat – különösen, ha az idei autó is egy csapásra életre tud majd kelni (vagy még rosszabbá képes válni) akár az eltérő széljárástól –, de az kijelenhető, hogy a Red Bullnak nem alakult fényesen a tesztje.
Ellenben a Williamsé igen, a grove-i istállóról pedig már többen a szezon meglepetéseként beszélnek, hiszen Carlos Sainz futotta meg a tesztelés legjobb idejét még csütörtökön, a péntekinél kedvezőbb körülmények között. Aztán Alex Albon az utolsó napon alátámasztotta, hogy az FW47-es nem rossz, hiszen 3. lett, ugyanakkor ehhez a C4-es keveréket használta, és a csapat arra is tett utalásokat, hogy nem voltak restek feltekerni a motort, és vélhetően üzemanyagból sem sokat cipelt a két pilóta a legjobb körének elérésekor.

A teszten látottak alapján így arra minden esély megvan, hogy a Williams ott legyen a középmezőny elejében. Hogy kikkel, az jó kérdés, de úgy tűnik, az Alpine szintén jelentőset lépett előre, míg a Racing Bulls–Sauber kettős küszködött, a Haas pedig simán csak nem volt elég gyors. Amelyik csapatot talán a legnehezebb belőni, az az Aston Martin. A 2026-ot hatalmas reményekkel váró silverstone-i istálló versenyzői arról számoltak be, hogy az AMR25-ös kezesebb, mint az elődje volt, de láthatóan nem volt meg a megfelelő tapadása, az utolsó napjukat ráadásul felborította, hogy Lance Stroll délelőtt nem vezetett, mivel előző éjszaka rosszul érezte magát, majd miután délutánra autóba ült, nem tudta végigcsinálni a napot, így bő egy órával a leintés előtt ismét jöhetett Alonso, akire vissza kellett állítani a kocsit, ez pedig igencsak sok időbe került. De úgy tűnik, hogy amennyiben besegít a tavalyihoz képest komolyabb változásokon átesett idei autó jobbá tételébe is, a mai naptól munkába álló Adrian Newey-nak lesz min dolgoznia.
A bahreini teszt leggyorsabb körei (Albon, Hadjar és Ocon kivételével mindenki a C3-as keveréken érte a legjobbját, ők pedig egyaránt C4-esen)
- Carlos Sainz, Williams – 1:29,348, 2. nap
- Lewis Hamilton, Ferrari – 1:29,379, 2. nap
- Charles Leclerc, Ferrari – 1:29,431, 2. nap
- George Russell, Mercedes – 1:29,545, 3. nap
- Max Verstappen, Red Bull – 1:29,566, 3. nap
- Alex Albon, Williams – 1:29,650, 3. nap
- Kimi Antonelli, Mercedes – 1:29,784, 2. nap
- Oscar Piastri, McLaren – 1:29,940, 3. nap
- Pierre Gasly, Alpine – 1:30,040, 3. nap
- Lance Stroll, Aston – 1:30,229, 2. nap
- Liam Lawson, Red Bull – 1:30,252, 2. nap
- Jack Doohan, Alpine – 1:30,368, 2. nap
- Yuki Tsunoda, Racing Bulls – 1:30,497, 3. nap
- Isack Hadjar, Racing Bulls – 1:30,675, 2. nap
- Fernando Alonso, Aston – 1:30,700, 2. nap
- Esteban Ocon, Haas – 1:30,728, 3. nap
- Lando Norris, McLaren – 1:30,882, 2. nap
- Gabriel Bortoleto, Sauber – 1:31,057, 2. nap
- Nico Hulkenberg, Sauber – 1:31,457, 2. nap
- Ollie Bearman, Haas – 1:32,361, 3. nap
A bahreini teszt leggyorsabb körei csapatonként
- Williams – 1:29,348
- Ferrari – 1:29,379
- Mercedes – 1:29,545
- Red Bull – 1:29,566
- McLaren – 1:29,940
- Alpine – 1:30,040
- Aston Martin – 1:30,229
- Racing Bulls – 1:30,497
- Haas – 1:30,728
- Sauber – 1:31,057
A megtett körök száma csapatonként
- Mercedes – 458
- Haas – 457
- Racing Bulls – 454
- Alpine – 405
- Williams – 395
- Ferrari – 382
- McLaren – 381
- Sauber – 354
- Aston Martin – 306
- Red Bull – 304