back to top
2025. március 13. 06:53
KezdőlapEnduranceAz év első vörös ünnepe: besöpörte a dobogót a Ferrari a WEC...

Az év első vörös ünnepe: besöpörte a dobogót a Ferrari a WEC szezonnyitóján

-

A WEC csúcskategóriájába történt 2023-as beszállása óta harmadik győzelmét szerezte a Ferrari gyári csapata az idei szezon nyitófutamán – és bár furcsán hangzik, ez az első, ami nem a Le Mans-i 24 óráson született.

A Ferrari söprését hozta a katari 1812 kilométeres versenyként kihirdetett, de a 10 órás időlimittel véget ért WEC-idénynyitó a luszaili versenypályán, hiszen első alkalommal sajátították ki az olaszok a dobogó mindhárom fokát a Hosszútávú Világbajnokságon két gyári és egy privát autójuk révén.

Egy órával a leintés előtt még a Ferrari #83-as, privát finanszírozású autója állt az élen Robert Kubica vezetésével, csupán néhány másodperccel a két gyári autó előtt, ám az utolsó bokszkiállás során, noha kereket nem cseréltek, időt veszítettek az #50-es autóval szemben, amely így az élen tért vissza a pályára, és végül el is vitte a győzelmet Antonio Fuoco, Miguel Molina és Nicklas Nielsen közreműködésével. Kubica és csapattársai, Phil Hanson és Ye Yifei a második helyen jöttek be, s a csapatsorrend tartására megkért harmadik autó követte őket a célban, amit a pole-ból indulva James Calado, Antonio Giovinazzi és Alessandro Pier Guidi vezetett.

A negyedik helyen a BMW #15-ös autóját intették le, amelynek egyik versenyzője a Forma-1-es Haastól érkezett Kevin Magnussen, míg a Toyoták az 5. és a 6. helyig jöttek fel azt követően, hogy a #8-as autó a csak a 17. helyre kvalifikált. A hiperautók mezőnyének szorosságát jelzi, hogy 10 órányi versenyzés után az első kilenc autó is azonos körön belül ért célba.

A V12-es motorral dübörgő Aston Martin Valkyrie debütálása viszont nem a jó szereplés miatt lett emlékezetes: egyik autója lett a csúcskategória egyetlen kiesője, a másik pedig az utolsó, 17. helyen végzett közöttük, 23 kör lemaradással, miután a verseny elején elveszítette egyik ajtaját.

Egy másik csapaton belüli dráma a Cadillacnél történt, amelynek két autója egy biztonsági autós szakasz során ütközött: Alex Lynnt meglepte Jenson Button hirtelen fékezése, így hátulról felöklelte a csapattársat, amit követően mindkettőjükre kényszerű bokszkiállás várt. Lynnék jöttek be végül pontszerző helyen, nyolcadikként.

Nem volt jó hétvégéje a Porschénak sem, akik a 10. helyért járó két ponttal távoztak (a hosszú táv miatt másfélszeres szorzóval osztották a pontokat, a győztes Ferrari 38-at kapott), míg az Alpine-nak egyik autója sem lett pontszerző.

Az LMGTE-ben a Corvette ünnepelhetett győzelmet, de itt a csata tényleg a leintésig tartott, Daniel Juncadellának azonban sikerült maga mögött tartania a kockás zászlóig a McLarent vezető Grégoire Saucyt.