Az Ausztrál Nagydíj időmérője igazolni látszik a tesztek után több csapat által is hangoztatott sejtést: a Williams hatalmasat lépett előre, és a hagyományos élmezőny gyengélkedő csapatait is elkaphatja idén – mint ahogy tette azt Melbourne-ben a Ferrarival.
Alexander Albon végzett előkelőbb pozícióban, a hatodik helyen a grove-i autók közül, ez viszont elég volt ahhoz, hogy mindkét Ferrarit, Charles Leclerc-t és Lewis Hamiltont is megelőzze a rajtrácson. Új csapattársa, Carlos Sainz a 10. helyen zárt, de csak 89 ezreddel maradt el Hamiltontól, aki számára idénre át kellett adnia a helyét a Ferrarinál. Teljesítményük annyiban összehasonlítható, hogy mindketten új csapattal, autóval ismerkednek jelenleg.
Kényszerű csapatváltás volt, amit Sainznak meg kellett tennie, és a tavaly konstruktőri kilencedik helyen záró istállótól kapta végül a legjobb ajánlatot, a Williams küzdelmes közelmúltjának ismeretében pedig a spanyol joggal készült úgy, hogy idén másféle célokért kell majd küzdenie, mint amit az előző években megszokott.
A tavalyi Ausztrál Nagydíjon aratott győzelmének megismétlése persze valószínűtlen most vasárnap, ugyanakkor a csapatot pozitív meglepetésként érte, hogy ilyen erős formába kerültek a szezonkezdetre.
Hamilton jó előjelnek érzi, hogy elsőre alig maradt el Leclerc-től
„Nagyon örülök az egész csapat, Alex és önmagam eredményének – fogalmazott Sainz. – Első időmérőmön vagyok túl a Williamsszel, és teljesítettük is a fő célunkat, mindkét autóval bejutottunk a Q3-ba. A tél során beletett kemény munka komoly javulással térült meg, ezért büszke vagyok az egész csapatra. Ami engem illet, kicsit zűrzavaros időmérőm volt, azonban nem aggódok. Még mindig sok mindent meg kell tanulnom erről az autóról, és biztos vagyok benne, hogy hamarosan jönni fognak a még jobb köridők! Holnap az esőben szintén gyorsan kell majd alkalmazkodnom, de izgatottan várom a versenyt. Minden lehetőséget meg fogunk ragadni, és ez még csak a kezdet!”
A Williamsnél negyedik szezonját kezdő Albonnak ugyan 2023-ban volt már néhány hasonlóan kiemelkedő időmérős eredménye a csapattal, ám szerinte szembeötlő, mekkora fejlődésen ment át a pár éve még anyagilag is kilátástalan helyzetben lévő, a gyárban máig elavult technológiával dolgozó csapat. A tavalyi Ausztrál Nagydíjon például alkatrészhiány miatt nem is tudtak két autót kiállítani a versenyre, miután Albon összetörte az autóját az edzésen, s a lehető legjobb eredmény reményében csapattársa, Logan Sargeant karosszériáját kapta meg, az amerikainak pedig a garázsból kellett néznie a futamot.
„A legjobb tízbe való bekerülést céloztuk meg, szóval a hatodik hely egészen fantasztikus, nagyon boldog vagyok! – fogalmazott Albon. – Remek autónk van, könnyű vezetni, kiszámíthatóan viselkedik. Idénre sikerült sokkal kezelhetőbbé tennünk. Nagyon kicsik a különbségek és komoly harc lesz a középmezőnyben idén, de remek pozícióból kezdünk. Ráadásul úgy érzem, hogy még csak nem is az időmérős tempó az autónk legerősebb tulajdonsága, versenytempóban ennél nagyobb előrelépéseket tettünk. Komoly dolgokat vittünk véghez Grove-ban. Ég és föld a helyzet ahhoz képest, ahol tavaly ilyenkor álltunk.”
Leclerc a Ferrari rémálomszerű időmérője után: „Hosszú még a szezon, nyugodtnak kell maradnunk”