Liam Lawson nagyon hamar megtapasztalta a Max Verstappen melletti Red Bull-os élet viszontagságait, hiszen a pilótaprogramot vezető Helmut Marko máris számszerűsítette, mennyi időn belül kell látható javulást elérnie.
Az idénre a stabilabb csapatteljesítmény reményében Sergio Pérez helyére ültetett új-zélandi versenyző szezonnyitó hétvégéjét persze több nehezítő körülmény tépázta: műszaki hiba miatt alig tudott vezetni a harmadik edzésen, az időmérőn a Q1 végén aztán kulcsfontosságú pillanatban hibázott, majd lassú versenytempóját azzal indokolta, hogy a beállításokkal nagyobb esőre készültek, s végül az eső felerősödésekor slick gumikon tette falba az autót.
Persze egy káoszfutam eredményéből még elhamarkodott lenne kiindulni, azon vélemények tompításában azonban nem segítettek a melbourne-i történések, amelyek szerint a Red Bull helyesebben tette volna, ha a kiscsapatával már négy szezonnyi tapasztalatot felhalmozó Yuki Tsunodát lépteti fel Verstappen csapattársaként.
Roncsderbit rendeztek az újoncok, csak egyiküknek járt dicséret az F1-es szezonnyitó után
Olyannyira, hogy ezt a gondolatot még Zak Brown, a futamot megnyerő McLaren vezérigazgatója is megszellőztette a futam után, amikor az idei bajnoki csata kilátásairől nyilatkozott a Sky Sportsnak.
„Azt hiszem, izgalmas szezonunk lesz. Yuki remek munkát végzett, a teljesítményét látva valószínűleg neki kellene a Red Bullban ülnie. De úgy tűnik, szeretnek furcsa pilótadöntéseket hozni” – szúrt oda a rivális csapatnak Brown.
Tsunodának egyébként valóban remek hétvégéje volt, a leintést követően azonban mégsem róla szóltak a híradások. A japán az ötödik helyre kvalifikált a Racing Bullsszal, a verseny nagy részében pedig a hatodik pozíciót őrizte, ám csapata ugyanazt a hibát követte el, mint a Ferrari: az eső visszatértekor az ideálisnál egy körrel később hívta ki őt a bokszba kerékcserére, ezzel a pontzónán kívülre esett, s végül csak az észrevétlen 12. helyen futott be.
Marko mindenesetre hozza a formáját, a 82. életévéhez közeledve is kérlelhetetlen szigorral beszél új pozícióba került pilótáiról: a felvezető körben kiesett Isack Hadjar felé sem tanúsított empátiát, majd pedig Lawsonnal szemben is türelmetlenkedett egy sort.
„Meg akarta mutatni, hogy mire képes, de ez sajnos nem jött össze. Hagynunk kell, hogy egy kicsit lehiggadjon, szemmel tartva a fejlődését a következő három-öt verseny során” – mondta sejtelmesen.
Hogy mi történhet három-öt verseny múlva, Szahír, Dzsidda és Miami magasságában, amennyiben Lawson teljesítménye nem elégíti ki főnökei igényeit, arról egyelőre csak fantáziálni lehet. A Red Bull több emlékezetes példáját is adta már annak, hogy nem fél a szezonközi pilótacseréktől, Pérezzel kapcsolatban viszont inkább azt lehetett felróni a csapatnak, hogy túlságosan is türelmes volt az utóbbi két évében is komoly mélypontokat megélt mexikóival.
A Red Bull terve elkészült, hogy mikorra érik utol a McLarent