Lewis Hamilton a Kínai Nagydíj sajtónapján több témában is elmondta a véleményét a Ferrari felejthető szezonkezdete kapcsán.
Lewis Hamiltonnak volt mire reflektálnia a Kínai Nagydíj sajtónapján, hiszen első ferraris versenye nem úgy sikerült, ahogyan azt ő és sokan mások is remélték. Persze, nem csak a hétszeres világbajnok, hanem az egész csapat Ausztrál Nagydíja nem volt olyan, mint amilyenre számítottak, hiszen míg Hamilton a 10., Charles Leclerc is csak a 8. helyen ért célba. Ezek az eredmények elsősorban annak köszönhetők, hogy a Ferrari elrontotta a stratégiát a száraz pályás abroncsokról intermediate gumira váltásnál, de az is tény, hogy a maranellóiak enélkül is rosszabb helyen zártak volna, mint amire jó kezdésként lehet tekinteni.
Ennek oka, hogy a Scuderia már az időmérő edzés alatt elvesztette a fonalat és csak a 4. sorba kvalifikáltak az autói, miután nem tudtak alkalmazkodni a melbourne-i pálya jelentette kihívásokhoz. Azt Leclerc, Hamilton és több rivális is elmondta, hogy az SF-25-ösben ennél egészen biztosan több van, csak nem tudták kihozni belőle azt. Hogy Kínában sikerül-e, az majd kiderül, mindenesetre nem lesz könnyű dolguk, hiszen a év első sprinthétvégéje jön, és csak egy szabadedzés áll majd a rendelkezésre a beállítások próbálgatásához, mielőtt elindul a tétre menő körözés.
Lewis Hamilton számára ez különösen rosszul jön, hiszen a 40 esztendős pilóta továbbra is tanulja a csapatot, ám míg Ausztráliában szinte teljes mértékben a Ferrarira támaszkodott, addig a második hétvégétől kezdve elkezdi már saját tapasztalatait is felhasználni például az autóbeállításban.
„Egy kicsit máshogy fogjuk beállítani az autót ezen a hétvégén. Továbbra is meg kell figyelnem, hogy miként működik a csapat. Az első hétvégén kellett megnéznem, hogy miként működnek versenyhétvégén, ami más, mint a tesztelés – hogyan szeretik beállítani az autót, milyen változtatásokat szeretnek végrehajtani a hétvégéken. Ahogy egyre kényelmesebben érzem magam benne és egyre többet tudok az autóról, elkezdhetek egyre több döntést hozni, és azt mondani, hogy »ezzel a változtatással akarok tovább menni.« Már ezen a hétvégén is zajlanak ilyen párbeszédek, és egy kicsit jobban ebbe az irányba hajlok majd azzal, hogy hozzáteszem a tapasztalatomat” – idézi a The-Race.com Hamiltont a Kínai Nagydíj sajtónapjáról.
Hamiltonnak ugyanakkor nemcsak az autóval és a csapattal, hanem versenymérnökével, Riccardo Adamival is össze kell szoknia, ami az ausztráliai futamon még nem történt meg, hiszen ez azért ennél hosszabb folyamat. Ez abból is látszott, ahogyan a hétszeres világbajnok többször is rászólt menet közben a mérnökre, hogy az másként kommunikáljon vele, Adami ugyanis több alkalommal túl sok infót adott át ez ennél kevesebbet igénylő pilótának.
Mindezt a sajtó több helyen kissé felfújta és úgy állította be, hogy Hamilton és a Ferrari között máris gondok adódtak, miközben – mint azt mi is megírtuk –, tényleg az összeszokási folyamat első lépését láthattuk. Hamilton Kínában most megerősítette, hogy nincs gond, és rámutatott, hogy szerinte más versenyzők kommunikációja sokkal durvább a rádióban.
„Mindenki túltolta, szó szerint oda-vissza ment ez. Én nagyon udvarias voltam azzal, ahogy javasoltam, hogy »Kélek, hagyd rám!«. Nem mondtam, hogy B meg, nem káromkodtam. Akkor éppen nagyon küszködtem az autóval, és teljes koncentrációra volt szükségem erre a néhány dologra. Most ismerjük meg egymást. A múltban ő már két vagy több világbajnokkal is dolgozott együtt, és egyáltalán nincs probléma közöttünk. Menjetek és hallgassátok meg mások rádiózását a mérnökükkel – sokkal rosszabb!”
„Azok a beszélgetések, amelyeket Max [Verstappen] folytatott a mérnökével az évek alatt, az abuzálás, amit a szegény fickó kapott! És ti erről soha nem írtok, de a legkisebb párbeszédet is megírjátok, amit én folytatok a saját mérnökömmel” – szúrt oda az újságíróknak Verstappen Gianpiero Lambiase-nak címzett, sokszor igencsak durva üzeneteit felhozva.
Az mondjuk nem igaz, hogy ezekkel a beszélgetésekkel az F1-es sajtó nem foglalkozott, mert megtette, de ettől még meglehet, hogy Hamilton és Adami ausztráliai kommunikációja talán nagyobb figyelmet kapott a kelleténél. Ám amikor a sportág legeredményesebb versenyzője annak legeredményesebb, legnagyobb múltú csapatánál debütál, alighanem érthető a fokozott figyelem.
„Végső soron, szó szerint csak most ismertük meg egymást. Utólag azt mondtam, hogy »Hé, haver, nincs szükségem arra az információra, de ha át akarod adni, akkor ezen a helyen szeretném megkapni. Így érzem magam az autóban, és ezen a ponton nincs szükségem arra az információra.« Erről szól ez. Nincsenek gondok, mosolygósan beszéltük ezt meg, és továbblépünk” – szögezte le Hamilton.
A Ferrari a 2009 óta legkevesebb pontot hozó szezonkezdetét ezen a hétvégén reményei szerint feledteti, és onnantól senki nem fog a Melbourne-ben történtekről beszélni, Hamilton szerint a csapatra pedig egyébként sem volt hatással a múlt hétvége. „Nem ilyen versenyt akartunk, de ez nem az a pillanat, amikor el kell kezdeni hisztizni. Egyetlen apró dolog nagyban megváltoztathatta volna az elért eredményt. De továbblépünk, mindenki továbbra is motivált, mindenki felemelt fővel jár és szerintem az energia továbbra is jó a garázsban. Nem az első futam fog meghatározni minket.”