Ausztráliában bebizonyosodott, hogy a McLaren mindenki előtt jár a 2025-ös F1-es szezonban. Hogy mennyivel, arról Kínában George Russell fejtette ki a véleményét.
George Russell a Kínai Nagydíjon is tett egy, a nem a McLarennek szurkolóknak, illetve a semleges, minél szorosabb csatára vágyó nézőknek egyaránt aggasztó kijelentést. A 2023-as szezon elején a Red Bull totális dominanciáját előrevetítő pilóta az idén Ausztráliában közölte, a McLaren igazából abba is hagyhatná az autója fejlesztését és elkezdhetne teljes mértékben a 2026-os modellre koncentrálni, mert akkora az előnye, hogy azt a riválisok egy szezon alatt úgysem lennének képesek behozni. A Kínai Nagydíj csütörtöki sajtónapján a 27 esztendős pilóta pedig újabb merész kijelentéssel jelentkezett, és közölte, akárcsak a 2023-as Red Bull, szerinte az idei McLaren is meg tudná nyerni az összes versenyt, de miként az a bikásoknak két éve nem jött össze, úgy a wokingiaknak sem fog.
„Az autó szerintem egyértelműen képes rá, hogy megnyerje az összes futamot. Az autójuknak meg kellene nyernie az összes versenyt, de nem gondolom, hogy meg fognak nyerni minden versenyt az idén. Meglátjuk” – mondta Russell, majd jött az újabb merész kijelentés: „Az előnyük nagyobb, mint amekkora a Red Bullnak valaha volt, de amikor Max ült abban az autóban [2023-ban], eléggé megbízható volt minden egyes körben, minden egyes kört megtett a Q3-ban, az időmérőn, szóval soha nem volt kérdés. Remélhetőleg ott lehetünk, hogy lecsapjunk, mint ahogyan ott voltunk a múlt hétvégén, amikor ezek a srácok (a McLaren) kettős győzelmet kellett volna arassanak” – idézi a The-Race.com a háromszoros futamgyőztest.

Russell ezután elmondta, szerinte a 2023-as Red Bullnak átlagosan „3-4 tized” volt az előnye, míg „a McLarentől látott fölény jelenleg ennél egyértelműen nagyobb.” Amikor Max Verstappent szembesítették Russell szavaival, a holland azon az állásponton volt, hogy „ezt „lehetetlen megmondani, hacsak nem vezetted te is mindkét autót”, abban viszont egyetértett, hogy a McLaren „nagyon messze jár”. „Szupererősek, és nagyon tisztelem már azt is, amit tavaly csináltak, most pedig nagyon gyorsak. És mindenben jók. Ez most egy tény, de hogy mekkora a különbség, azt nagyon nehéz megmondani” – mondta.
Hogy honnan fakad a McLaren fölénye, azzal kapcsolatban Russell megerősítette azt, ami az ausztráliai versenyhétvégén kirajzolódott, azaz, hogy nem a klasszikus „nagyobb leszorítóerőt termel az autónk, ezért gyorsabbak vagyunk” séma mentén, hanem a gumikezelésben kell keresni az okokat.
„Ha arról beszélünk, hogy ennyi köridőt a leszorítóerőben találjunk meg egy szezon során, az nem fog megtörténni, és soha nem is történt. Egyértelműen jobban csinálnak valamit, mint a többiek, és lényegesen gyorsabbak, amikor a gumik felmelegednek. Ezt láttuk a bahreini teszten, majd a hármas szektorban a melbourne-i időmérőn. Négy tizeddel gyorsabbak voltak mindenki másnál a hármas szektorban. Ugyanaz az autójuk volt ott is, mint az első és második szektorban, az egyetlen különbséget a gumik túlhevülése jelentette. Van számunkra tér a fejlődésre, de… és tudjuk is, hogy van terünk a fejlődésre, de nem érezzük úgy, hogy hatalmas lehetőségeink vannak a fejlődésre ezen a területen, mert eléggé szigorúan kontrollált. Úgyhogy egyértelmű, hogy csinálnak valami kis trükköt, a különbség pedig óriási” – utalt a McLaren gumikezelésére.
Ebben verte agyon a brutális McLaren a mezőnyt az ausztráliai időmérőn
Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke egyébként már a szezon előtt arról beszélt, hogy az idei autó fejlesztésénél extra figyelmet fordítottak a gumikezelés javítására, így az nem lepte meg őket, hogy jobbak lettek ebben, az viszont igen, hogy ennyivel. Eközben kérdés, hogy a Kínai Nagydíjtól érvénybe lépő szigorúbb hátsó szárnyellenőrzés milyen hatással lesz minderre. Lando Norris szerint semmilyenre, Russel pedig úgy véli, ha veszít is valamennyit a McLaren, az akkor sem fogja őket letaszítani az első helről. „Ha a technikai direktíva már Melbourne-ben is érvényben lett volna, akkor is biztos, hogy megnyerték volna a versenyt, mert annyival előrébb vannak” – jelentette ki a Mercedes pilótája, aki ezután rátért arra, hogy mi lehet a wokingiak gyenge pontja az idén.
„Szenvedhetnek akkor, amikor hideg lesz. Látszólag mindenki másnál jobbak a gumik hűtésében, amit már tavaly, a nagyon forró, nagy kihívást jelentő szingapúri utcai pályán is láthattunk, ahol jócskán mindenki előtt jártak. Aztán ott volt Zandvoort, egy másik olyan pálya, amelyen túlmelegszenek a gumik (Norris utcahosszal nyert – a szerk.). Vegasban viszont sehol nem voltak. Azt gyanítom, hogy az ilyen pályákon [mint a vegasi] potenciálisan küszködhetnek, de biztos vagyok benne, hogy van valami a tarsolyukban ennek ellensúlyozására, mert szerintem eléggé tisztában vannak vele, hogy hol fognak szenvedni.”
Hamilton a mérnökét „abuzáló” Verstappennel példálózva szúrt oda az újságíróknak