back to top
2025. március 21. 22:15
KezdőlapFormula 1„Hülyeség lett volna”, „idiótának tűntünk volna" - Norris egyetért a McLaren csapatutasításával

„Hülyeség lett volna”, „idiótának tűntünk volna” – Norris egyetért a McLaren csapatutasításával

-

Egyetértett a McLaren ausztráliai csapatutasításával Lando Norris, aki szerint abban a helyzetben a csapat volt a legfontosabb, Oscar Piastrinak pedig bőven lesz még alkalma versenyezni vele.

Lando Norris életében először vezeti a pontversenyt a Forma–1-ben, de nem érez extra nyomást emiatt. Az Ausztrál Nagydíjon mindent vivő (pole pozíció, leggyorsabb kör, győzelem) McLaren-pilóta a Kínai Nagydíj sajtónapján emellett azt is elmondta, „hülyeség” lett volna a csapata részéről, ha néhány kör erejéig nem alkalmaz csapatutasítást Melbourne-ben.

„Nem. Jelenleg ez nem jelent különbséget, nem gondolok rá, és nem is igazán érdekel, mert nem kellene semmin változtatnia abban, hogy mit csinálok, vagy hogy a csapat mit csinál – reagált az extra nyomással kapcsolatos kérdésre Norris Sanghajban. – Volt egy jó hétvégém, úgyhogy az embereknek le kell nyugodniuk egy kicsit. Én fókuszált maradok, és ezen a hétvégén megpróbálom ugyanazt megcsinálni, mint az előzőn. Valószínűleg a szezon feléig nem is fogok a világbajnoki címre gondolni.”

Norris rámutatott, mi gáncsolhatja el a „favorit” McLarent

A hazai futamán a biztosnak tűnő második helyet a 44. körben történt kicsúszással, majd füvön ragadással elbukó Oscar Piastri természetesen azon lesz, hogy Norris ne tudja megismételni múlt heti teljesítményét. A mindössze harmadik szezonját kezdő ausztrál már Melbourne-ben is megszorongatta csapattársát, ám amikor egy másodpercen belül került hozzá képest, a McLaren arra utasította, hogy tartsa a pozícióját. A csapat ezt azzal indokolta, hogy Esteban Ocon és Ollie Bearman Haasát érték utol, és nem akarták, hogy a pilótáik lekörözés közben egyméssal csatázzanak.

A 29. körben érkező üzenetet Norris is megkapta, hiszen neki is szóltak, hogy „egyelőre ne aggódj Oscar miatt”, amíg „le nem hagyjuk a lekörözötteket és nem váltunk száraz pályás gumira.” A tiltás végül a 32. körig tartott, Piastri pedig rögtön a két Haas lekörözése után arról érdeklődött, hogy végre támadhat-e. Ám a hatos kanyarban hibázott és közel 3 másodpercre leszakadt, így amikor a McLaren feloldotta a tiltást, már nem volt lőtávolban, noha később ismét felzárkózott, de a kicsúszással végül minden esélye elszállt.

„Nem igazán tudtam róla, mert Oscarral közölték, nem velem – mondta Norris már Kínában. – Szó szerint csak 2-3 körre vonatkozott [az utasítás], amíg el nem mentünk a lekörözöttek mellett. Kockázatosak voltak a körülmények, és teljesen idiótának tűntünk volna, ha megkíséreltünk volna versenyezni, és mindketten a pálya mellett kötünk ki, vagy ami még rosszabb, kiesünk, miközben nagyszerű eredmény volt kilátásban. Mindössze néhány kör erejéig kérték, hogy tartsuk a pozíciónkat, utána pedig ismét szabad volt a verseny. Addig a pontig szabad volt a verseny, majd mindössze néhány körön át kellett tartani a helyezéseket, utána pedig minden visszaállt normálisra. Ez minden, amit tudtam róla.”

Lando Norris, Oscar Piastri, McLaren
Fotó: McLaren

Norris tehát úgy vélte, ez volt a helyes döntés, már csak azért is, mert az ideális ív mellett még nagyon vizes volt az aszfalt.

„Biztos vagyok benne, hogy többet fogunk beszélni róla, már ma reggel is szóba került. A csapat szemszögéből ez nem rólam vagy Oscarról, hanem a McLarenről szólt. Első és második helyen haladtunk, úgyhogy próbáljunk meg nem valami butaságot csinálni, amikor nincs rá szükség. Rengeteg lehetősége lesz még Oscarnak versenyezni velem, és hülyeség lett volna erőltetni a dolgot, amikor lekörözöttek mögött, kék zászlózás közepette haladunk. Ha a versenynek azon szakaszában lementél az ideális ívről, a falban kötöttél ki. Akkor még azon gondolkoztam, hogy ezeket a gumikat életben kell tartanom az 54. körig, vagy bármi hasonló. Szerintem Oscar csak egy kicsit jobban nyomta, és próbált megelőzni. De részemről minden rendben volt.”

Amennyiben a McLaren továbbra is nagy fölényben lesz – Norris szerint a hátsó szárnyra vonatkozó szigorúbb ellenőrzés őket nem befolyásolja, szóval minden arra mutat, hogy marad az előnyük –, bőven láthatunk még Norris–Piastri csatát az év során.

Újabb aggasztó kijelentés: még a Red Bulltól sem láttunk soha ilyet