back to top
2025. április 18. 09:00
KezdőlapFormula 1Sajtó: Nem értenek egyet a Ferrari kulcsemberei arról, hogy miként kellene jobbá...

Sajtó: Nem értenek egyet a Ferrari kulcsemberei arról, hogy miként kellene jobbá válniuk

-

Sajtóhírek szerint van a Ferrari kulcsemberei között, aki szerint nem szabad elsietni az új fejlesztések egyik részének bevetését, míg más szerint már Bahreinben fel kellene tenni az autóra.

A Ferrari nagyon nem úgy kezdte az idei szezont, ahogyan azt előzetesen remélte, hiszen három nagydíj alatt még csak dobogóra sem állhattak, így eddig Lewis Hamilton kínai sprinten elért pole-ja és első helye jelenti számukra a csúcspontot. A Japán Nagydíjon Charles Leclerc a 4., a hétszeres világbajnok a 7. helyen zárt, és egyikük sem volt elégedett – Leclerc kiemelte, csalódáskeltő, hogy mindent tökéletesen csinálva is a 4. hely volt tőlük a maximum; míg Hamilton arról beszélt, hogy az autójának egy bizonyos eleme a szezon eleje óta visszaveti őt és emiatt körönkén 1 tizedmásodpercet veszít.

A Ferrari a hatodik fordulóban, azaz a Miami Nagydíjon tervezi bevetni idei első nagy fejlesztési csomagját, ám Paolo Filisetti, a RacingNews365 technikai szakírója arról számolt be, hogy az annak részét képező új padlólemez már elkészült, így azt akár Bahreinben is felszerelhetik Leclerc és Hamilton autójára. Diego Tondi aerodinamikai vezető Filisetti értesülései szerint ezt is szeretné tenni, mert úgy érzi, az új elem segítene nagyobb teljesítményt kisajtolni az SF-25-ösből, Loic Serra technikai igazgató és Frédéric Vasseur csapatfőnök azonban azon az állásponton van, hogy először a kocsi egyensúlyát kell rendbehozni, mielőtt bármilyen további fejlesztést rápakolnának.

Vasseur nyugtatja a Ferrari-rajongókat: a nagy lemaradás és a rossz eredmény nem számít

Serra úgy véli, az új padlólemez csak egy újabb változót hozna be az egyenletbe, ami tévútra viheti őket a fejlesztésekkel abban az esetben, ha elsietik annak bevezetését. Így egyelőre nem született döntés arról, hogy az új padlólemez felkerül-e a Ferrarikra a következő versenyhétvégén, Filisetti szerint pedig csütörtökig nem is fog, azaz a Scuderia az utolsó pillanatig kivár. Addigra történik meg ugyanis a szuzukai hétvégén nyert adatok teljeskörű kielemzése, ami alapján a csapat reményei szerint rájönnek, hogy mi miatt nem teljesítettek a vártak szerint.

A technikai szakíró szerint afelől senkiben nincs kétség a Ferrarinál, hogy az SF-25-ös jó autó, de abban nem biztosak, hogy mennyit kell dolgozni rajta azért, hogy a McLarenek szintjére kerüljön. Mivel eközben a teljesen új szabályok szerint készülő 2026-os autót is fejlesztik, a többi csapathoz hasonlóan a Ferrarinak is mérlegelnie kell, hogy mennyi időt vehet igénybe az idei autó ráncba szedése, és adott esetben dönthetnek úgy, hogy nem éri meg a ráfordított időt és erőforrást.

„Fatális hibája” után „nem biztos a helye” a közel egymilliárdos kárt okozó F1-es újoncnak