
A híres Top Gear autós műsor pályarekordját 21 éve F1-es autóval érték el, de ezt a több mint két évtizedes csúcsot is átadták a múltnak.
2004-ben Fernando Alonso akkori Renault-jával állították fel a műsor tesztpályájának eddigi köridő-rekordját, a Stig nevű vezető 59,0 másodperc alatt ért körbe rajta, ezt például ezen a Youtube-ra feltöltött felvételen lehet megtekinteni.
Ahogy a legtöbb rekord, úgy ez sem tartott örökké, és 21 év után jött egy másik csúcsjárgány, ami átvette az 1. helyet a műsor történelmének rangsorában: ez a kocsi nem más, mint a McMurtry Spéirling hypercar autója. Ez a brit, elektromos meghajtású modell többek között arról híres, hogy akkora leszorítóerőt tud előállítani a padlólemez alatti levegő kiszívásával, hogy képes fejjel lefelé lógva is hozzátapadni egy felülethez – erről ebben a videóban lehet meggyőződni. Az autót száz példányban készítik el, a tervek szerint a megrendelők 2026-tól kaphatják kézhez őket. Apropó fejjel lefelé vezetés: folyamatban van egy projekt, aminek keretében megpróbálják megvalósítani ezt, csak ott levegőt kiszívó ventillátorok nélkül (az említett hypercar autó így működik, így tud vákuumot előállítani).
Látható a felvert permetből, hogy a körülmények Alonso F1-es és a McMurtry Spéirling hypercar autójának meghajtásakor sem voltak ideálisak, mindkét esetben volt nedvesség a pályán. Utóbbi köre 3,1 másodperccel volt gyorsabb, az új rekord tehát 55,9 másodperc a tesztpályán. A Top Gear korábban az F1-es Renault-val egyébként szakított a hagyományokkal, mert addig csak olyan kocsikat használtak a műsorban a köridő-összevetéshez, amelyek közúti forgalomban is használhatók.