Max Verstappen nem számított rajtelsőségre a Szaúd-arábiai Nagydíjon, ám főnöke, Christian Horner szerint a holland sikerében nagy szerepe volt annak a döntésnek, hogy a piros zászló után két gyorskörre is vállalkozott, és már az első után is az élre állt annak dacára, hogy másoknál több üzemanyagot cipelt.
Verstappen hullámzó szezonkezdetet teljesít a Red Bullban: két hete Szuzukában még le tudta győzni a McLareneket, a múlt héten Szahírban az autójával küzdve csak a hatodik helyen ért célba, most Dzsiddában viszont újra pole-t szerzett, profitálva az autóját összetörő Lando Norris hibájából is – és ezzel egyúttal jelezve, hogy még nagyon is érdemes vele számolni a bajnoki harcban. Vasárnap egy esetleges győzelemmel át is venné a vezetést a tabellán, amennyiben Norris nem végez közvetlenül mögötte.
„Nagyon boldog vagyok, mert a harmadik edzés után és a hétvége eddigi alakulása alapján egyáltalán nem számítottam arra, hogy pole-t szerzek itt. Az éjszaka során azonban életre kelt az autó, elvégeztünk néhány végső módosítást, és ma már sokkal élvezetesebb volt a vezetés, sokkal több tapadást találtam. Rendkívül nehéz itt megfutni egy jó időmérős kört, mindent precízen csinálni a falak között, így nagy elégedettséggel tölt el ez az első hely. Bár úgy gondolom, hogy a versenyen nehéz lesz őket [a McLarent] magam mögött tartani, de meg fogom próbálni” – nyilatkozta Verstappen az autóból kiszállva.
Amikor Norris balesete miatt belengették a piros zászlókat, még nyolc és fél perc volt hátra a Q3-ból, és a bokszkiállás során megejtett tankolással együtt már senkinek nem fért volna bele az időbe két gyorskör – a legelső kísérletét viszont Oscar Piastri kivételével mindenkinek meg kellett szakítania a leállás miatt. A Red Bullnál végül a bevállalós taktika mellett döntöttek: Verstappen elsőként hajtott ki a bokszból úgy, hogy autóját két gyorskörre, összesen hat körre tankolták meg, amelyek között csak friss lágy gumikért tért vissza a bokszba. Első próbálkozására így is egy ezreddel Piastri elé ugrott a tabellán, majd miután az ausztrál és George Russell nála jobb időre voltak képesek, a holland tovább javult, s végül 10 ezrednyi előnnyel csente el a rajtelsőséget Piastri elől. Rajta kívül csak a Williamsnél Carlos Sainz vállalkozott ugyanígy két gyorskörre a piros zászló után.
„Szerencsére Lando rendben van, a baleset viszont éppen akkor történt, amikor nagyon határeset volt, hogy tudunk-e még két gyorskört futni – adott betekintést a Red Bullnál zajló ötletelésbe a csapatfőnök, Christian Horner. – Csupán 25 másodpercnyi mozgásterünk volt ehhez, és választhattuk volna azt is, hogy a végéig várunk és csak egy gyorskört megyünk.”
„Végül a két kör mellett döntöttünk, amivel kockázatot vállaltunk, hiszen ha bármi fennakadás történik, akkor hátrányba kerülünk emiatt. Mivel arra már nem lett volna idő, hogy a bokszkiállás során újra megtankoljuk, Max 6-7 kilogrammal több üzemanyagot cipelt magával az első körére, és úgy is a leggyorsabb lett, amivel nyomást helyezett a többiekre.”
„Aztán az utolsó köre ismét egészen kimagasló volt. Nagyszerű érzés, hogy az elmúlt három hétvége során már a második pole-t szereztük. Remek teljesítményt nyújtott Max és a csapat, és jó látni, hogy Yuki is ott van a Q3-ban.”
Yuki Tsunoda csapattársától kilenc tizedmásodperces lemaradásban a 8. helyre kvalifikálta a másik Red Bullt, ami a legjobb rajthelyezése az istálló színeiben a velük töltött harmadik versenyhétvégéjén.
Verstappen több bajt hozna egy új csapat fejére, mint amennyi hasznot termel?