Másfél hónapja, hogy munkába állt az Aston Martinnál a paddock legnagyobb elismerés által övezett tervezője, Adrian Newey. A dzsiddai forma alapján a csapat idei lejtmenete továbbra is tart, neki viszont nem célja azt megoldani.
Alonso a 13. helyen zárta az időmérőt Szaúd-Arábiában, és elmondása szerint már ennek eléréséhez is irreális kockázatokat kellett vállalnia. Csapattársa, Lance Stroll a 16. lett.
Amióta a spanyol megérkezett az Aston Martinhoz, dinamikus lejtmenetben van a csapat, s rendszeres problémájuk, hogy a fejlesztések nem érik el a várt hatást. 2023-ban még rendszeres dobogósként lett konstruktőri ötödik a silverstone-i alakulat, tavaly már a középmezőnybe csúszva végzett ugyanebben a pozícióban, idén pedig egyelőre a pontszerzéssel is meggyűlik a bajuk: Stroll tíz pontjával, aminek zömét az esős szezonnyitón szerezte, jelenleg a hetedik helyen állnak a tabellán.
„Ez az egyik kedvenc pályám, már az Alpine-nal is mindig szupergyors voltam itt Dzsiddában – idézi az idén még pont nélkül álló Alonsót az Autosport. – Most a határokat is túllépve vezettem, hogy eljussak a Q2-be, ahol aztán használt gumikon futottam érzésem szerint újabb nagyszerű kört, ami a 13. helyre volt elég. Nem egyszerű, mert ha összetörtem volna az autót, most mindenki a hibámról beszélne. Nem vagyok elégedett a helyzetünkkel, mert túl kell feszítenem a határokat, hogy valamicske tempót kisajtoljak az autóból.”
„Lapozzunk!” – kellemetlen autótörése után Norris meghúzta a határt a szerencse és a csoda között
„Nehéz hétvégénk van, nem tudjuk kiaknázni az autóban rejlő lehetőségeket. Temérdek különböző beállítást kipróbáltunk, de mindegyik nagyjából ugyanahhoz a köridőhöz vezetett. A gyárból lenne már szükségünk valami segítségre, nem a pályáról, mert itt elfogyott a tudomány.”
Alonso segélykiáltásának az immár Newey felügyelete alatt álló technikai részleg a címzettje, a csapatra azonban a már három istállót is a csúcsra juttató sztártervező érkezése dacára is küzdelmes év várhat, ugyanis mint azt a csapatvezető, Andy Cowell a napokban elmondta, a brit szakember nem fog hozzányúlni az idei autóhoz, csakis az új szabályrendszer szerint épülő 2026-ossal foglalkozik, főleg úgy, hogy márciusi érkezése révén már azzal is kissé lemaradásban kezdett.
„Adrian tervezésre fordított ideje száz százalékban 2026-ra koncentrálódik. Kellett egy kis idő, hogy felvegye a ritmust, hogy képbe kerüljön az elmúlt hónapokban elvégzett munkánkkal, most pedig már szorít minket néhány határidő. Január végén jön az első teszt, ahhoz pedig, hogy akkorra készen álljunk az autóval, a megszokottnál korábban kell meghoznunk néhány döntést. Ráadásul minden teljesen új lesz, semmit nem viszünk át az idei évről. Rengeteg munka van tehát vele, Adrian pedig csak erre fókuszál” – nyomatékosította Cowell.
A Ferrarinál a 4. hely csalódottságot, a 7. viszont hálát érdemel