Az előzmények ismeretében azért teljesen nem lenne meglepő, ha az egyik szponzor által elkövetett baki valóban arra utalna, hogy mikor rúgják ki a már az idény előtt erre a sorsra tippelt F1-es pilótát.
Kevés kivételtől eltekintve a Forma–1-ben senkinek sem biztos a helye, és ha valaki huzamosabb ideig alulteljesít, elkezdenek a leváltásáról pletykálni. Az viszont még ebben a kegyetlen világban sem megszokott, hogy valakinek már azelőtt az elküldése legyen terítéken, hogy megkezdené első teljes, vagy legalábbis teljesnek szánt idényét a királykategóriában. Jack Doohannel, az Alpine újoncával ugyanis ez történt, hiszen már a szezon előtt beindultak a találgatások, hogy lecserélik őt a hírek szerint Flavio Briatore, a francia istálló tanácsadója által preferált Franco Colapintóra.
Noha a legutóbb a The-Race.com értesülései alapján arról írtunk, hogy a már két nagy balesetet is elszenvedő Doohan helyen egyelőre biztosnak tűnik, és a nyárik nem megy sehova, újabb epizód utal arra, hogy nem feltétlenül ez a helyzet. Horacio Marin, a Colapintót támogató YPF nevű argentin energetikai vállalat vezérigazgatója ugyanis az A24 hírtelevíziónak mintha elszólta volna magát egy interjúban. „Nem tudom” – felelte ugyanis az üzletember ara a kérdésre, hogy az argentin pilóta mikor térhet vissza a mezőnybe, majd az interjúnak ezzel vége lett, ám pillanatokkal később Marin mikrofonjába még behallatszott az, hogy „Imolában”.

Persze mindez semmire sem garancia, de ha a vezérigazgató az interjút készítő riporternek adáson kívül (legalábbis ő már nyilván azt hitte, hogy nem fog hallatszódni, amit mond) azt árulta el, hogy Colapinto az idei hetedik versenyhétvégétől, a Miami Nagydíjat követő Emilia Romagna Nagydíjtól leváltja Jack Doohant az Alpine-nál, akkor erre utaltak az „Imolában” („in Imola) szavak.
De persze ne zárjuk ki azt sem, hogy Marin arra utalt, hogy Colapinto Imolában vezethet majd az első szabadedzésen, ami nyilván nem számítana bele abba az évi két kötelező alkalomba, amennyiszer a csapatoknak fiatal versenyzőt kell beültetniük valamelyik autójukba az első gyakorláson – lévén Colapinto kettőnél több versenyen vett részt tavaly az F1-ben a Williamsszel –, de ettől még nem zárható ki.
Ami Doohant illeti, az Alpine a hírek szerint pozitívumként tekint arra, hogy milyen gördülékeny a közös munka az ausztrállal, miként az is imponált nekik, ahogyan Doohan kezelte a két nagy balesetét, az ugyanakkor tény, hogy a motoros legenda Mick Doohan fia még egyetlen hibátlan hétvégét sem rakott össze az idén, ez pedig nem az ő malmára hajtja a vizet.
Kirúgott versenyzők nagy esélye Miamiban: Pérez érkezik, Schumacher reménykedhet