Max Verstappen a vasárnapi versenyen már nem tudta borítani a papírformát, a McLaren Oscar Piastri vezetésével kettős győzelmet szerzett a Miami Nagydíjon, amelynek korábbi F1-es futamgyőztes pilótája viszont elhunyt.
A német Jochen Mass halálhírét a Miami Nagydíj alatt tudatta a családja az Instagramon, de a 78 éves korában elhunyt korábbi autóversenyző rosszra forduló egészségügyi állapota sajnos nem volt újdonság, mert egy hónapja orvosi vészhelyzet jelentkezett nála. Mass 1973 és 1982 között versenyzett az F1-es világbajnokságban, és a McLaren pilótájaként érte el legnagyobb sikereit: nyolcszor áll dobogóra, ebből egyszer annak legfelső fokára, a súlyos baleset miatt korán félbeszakított 1975-ös Spanyol Nagydíjon. Emellett 1989-ben megnyerte a Le Mans-i 24 órás viadalt a Mercedes színeiben.
Korábbi csapata kettős győzelmet szerzett Miamiban, és Piastri ezzel növelte az előnyét a tabella élén csapattársa, Lando Norris előtt. Mindez azt is jelentette, hogy folytatódott az a furcsa tendencia, hogy itt még sohasem nyert az első rajtsorból induló versenyző.
Az első néhány kanyar ezúttal sem telt el vitatott leszorítás nélkül, és naná, hogy Verstappen érintett volt benne: miután kicsit elfékezte az első kanyart, a következő ívek egyikénél leterelte az őt kívülről támadó Norrist, aki a bukótérbe csúszva egészen a 6. helyre esett vissza. Kimi Antonelli ezalatt megelőzte Piastrit és feljött a 2. helyre. A mezőny végén történt egy ütközés Jack Doohan és Liam Lawson között, ami után előbbi nem tudott tovább menni.
A világ legagyamentebb pilótaparádéján már elkezdődött az F1-es verseny Miamiban
9 kör kellett ahhoz, hogy a vb-cím három nagy esélyese ismét egymás mögé kerüljön, legalábbis sorrendileg, Piastri ugyanis hamar visszaelőzte Antonellit, és Norris ekkorra több sima előzéssel visszakapaszkodott a 3. helyre, a Mercedesek sem mutattak komoly ellenállást.
A McLaren gumikezelési előnye ekkor vált nyilvánvalóvá, Piastri elkezdte támadni Verstappent, aki ideig-óráig a belső ívek levédésével megtartotta a vezető pozíciót, ám a 14. körben az ausztrál egy jó kigyorsítással a célegyenes végén a Red Bull mellé került, és a külső íven mellette is maradt, majd lehagyta. A pároshoz felzárkózó Norris három kör múlva hámozta át magát Verstappenen, de Piastrihoz képest 7 másodperc fölé nőtt a hátránya, ráadásul további időt vesztett azzal, hogy csak még egy körrel később került végérvényesen a 2. helyre, mert az első előzésének kivitelezésénél lecsúszott a pályáról.
The lead changes hands! ⚔️
Piastri passes Verstappen in Miami#F1 #MiamiGP pic.twitter.com/TD63Va1Lhq
— Formula 1 (@F1) May 4, 2025
Egy ideje már mindenki várt a radar alapján valószínűsített zuhét, de az nem érkezett meg, helyette egy másik incidens kavart bele a kerékcserékbe és a sorrendbe: Oliver Bearman alatt megállt a Haas, így virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe. Verstappen és Antonelli már letudta a bokszkiállását ekkorra, a McLarenek és Russell viszont még nem, és utóbbi igen sokat profitált a VSC alatt teljesített művelettel, fellépett a 3. helyre Verstappen elé.
A táv második felében a hátrébb lévő pontszerző pozíciókért alakult ki élesebb csata, többek között a Ferrarik részvételével, elöl csupán annyi történt, hogy Piastri óvatosabb tempóra váltott, így Norris apránként közeledett hozzá, míg Verstappen sem tudta visszaszerezni a 3. helyet Russelltől.
A Williams újabb kettős pontszerzést ünnepelhet, Alexander Albon 5., Carlos Sainz 9. lett, Antonellit, Charles Leclerc-t és Lewis Hamiltont fogták szendvicsbe. Az utolsó pont Yuki Tsunodáé lett, aki mögött közvetlenül ugyan nem jött senki, de kapott egy ötmásodperces büntetést bokszutcai gyorshajtásért, így alig egyetlen tizedmásodperccel előzte meg a 11. Isack Hadjart a hivatalos értékelésben.