A sportfelügyelők nem büntették a Lewis Hamilton és Carlos Sainz közötti utolsó körös csata résztvevőit. Utóbbi nem is ezért, hanem saját csapata, illetve csapattársa miatt fakadt ki pillanatokkal később a rádióban.
Bár az élmezőnyben nem nagyon láthattunk csatákat a Miami Nagydíj második felében, a pontszerző helyek végén szó szerint az utolsó pillanatig volt ok az izgalomra. Carlos Sainz ugyanis az utolsó kör utolsó kanyarjában bevetődött Lewis Hamilton mellé, és a két autó össze is ért egymással. Végül nagyobb bonyodalom nem történt, ahogyan helycsere sem, így maradtak a nyolcadik, illetve kilencedik helyen.
A Williams versenyzője ugyanakkor még reménykedhetett, ugyanis a sportfelügyelők vizsgálták az esetet. Magyar idő szerint éjszaka meg is született az ítélet: a döntéshozók a külső, valamint a fedélzeti kamerás felvételek, illetve a telemetriaadatok megtekintése után úgy döntöttek, hogy nem osztanak ki szankciót.
Mindezt azzal indokolták, hogy az összeéréshez mindketten hozzájárultak. Sainz a versenyzési irányelvekben meghatározott kritériumok alapján nem került tisztán olyan pozícióba, hogy joga legyen az ívhez, míg Hamilton a szokásosnál korábban fordult be, amivel befolyásolta ellenfele manőverét. Ennélfogva egyiküket sem lehet elsődlegesen felelőssé tenni az incidensért.
Lewis Hamilton and Carlos Sainz after the race! pic.twitter.com/FiuJFzWCHm
— sim (@simsgazette) May 4, 2025
Talán nem véletlen, hogy miután kiszálltak az autóból, barátságosan hátba veregették egymást. Sainz viszont a rádiózása alapján meglehetősen dühös volt, ám mindezt nem a hajrábeli történések, hanem egy sokkal korábbi esemény váltotta ki. „Én nem így versenyzek – kezdte kemény mondandóját, miután versenymérnöke közölte vele a végeredményt. – Nem érdekel. Nagy mértékben elveszítettem a bizalmat itt, mindenben.”
Hogy mi volt az oka ennek a kisebb kirohanásnak? Nos az, hogy csapattársa, Alexander Albon megelőzte őt, miközben ő úgy tudta, hogy a thai pilóta a verseny azon pontján erre nem fog kísérletet tenni. „Úgy gondolom, hogy még így is jól tartottam a mögöttem lévő Ferrarikat, az Alexszel vívott csata ellenére, amelyet nyilvánvalóan felül kell majd vizsgálni, mert a csapat azt mondta, hogy nem fog támadni, de habozás nélkül megelőzött – nyilatkozta, immáron valamivel higgadtabb hangnemet megütve.
Sainz többször is találkozott Albonnal a pályán, hiszen az említett helycsere előtt, az 5. körben ő is megelőzte a 29 éves versenyzőt. Mindezt azok után, hogy a rajt után csapattársa került elé, és akkor még össze is értek. Bár azért a találkozóért egyiküket sem lehet igazán hibáztatni, de a spanyol pilótának megkeserítette az életét, ahogyan más is.
No había visto el toque entre Sainz y Albon, pero se meten un buen viaje y Albon hace una salvada impresionante 🤯
viéndolo repetido no tengo ni idea de cómo no ha acabado Alex en el muro, gagworthy pic.twitter.com/u8lc8PGZSE
— F1Pepee (@F1Pepee) May 4, 2025
„Nos, az az igazság, hogy ez egy olyan futam volt, amelyen már az elejétől minden megtörtént – fogalmazott. – Először is az, hogy használt gumikon indulunk a teljes mezőny ellenében, a szombaton említett operatív hibákkal együtt már eleve az összes riválisomnál néhány tizeddel lassabbá tett a versenyen. Tudtam, hogy az első etap során a használt gumival kell majd szenvednem, aztán a hármas kanyarban összeértem Alexszel, ami megrongálta az autómat. A sérült kocsival és a használt gumival már az első etapban nagyon csúszkáltam a pályán.”