back to top
2025. május 08. 23:20
KezdőlapFormula 1Hivatalossá vált a legújabb pilótacsere az F1-ben, Imolától vált az Alpine

Hivatalossá vált a legújabb pilótacsere az F1-ben, Imolától vált az Alpine

-

Hivatalossá vált, ami az elmúlt napokban már szinte biztosnak tűnt: az Alpine leváltotta Jack Doohant, és az eddigi tartalékpilótát, az argentin Franco Colapintót ültette a helyére. A tavaly a Williamsnél bemutatkozó pilóta legalább 5 futamra kapott lehetőséget.

Liam Lawson Red Bulltól Racing Bullshoz történő leváltása után itt az újabb pilótacsere a Forma–1-ben, az Alpine hat versenyhétvége (a tavalyi Abu-dzabi Nagydíjjal együtt hét) után leváltotta Jack Doohant, és a tartalékpilótát, Franco Colapintót ültette be a helyére. A istálló bejelentése alapján az argentin versenyző egyelőre a következő öt hétvégére kapott lehetőséget a jövő hétvégi Emilia Romagna Nagydíjtól kezdve, míg Doohan nem távozik, hanem első számú tartalékként marad az Alpine kötelékében.

Ez a csere mondhatni régóta érett, hiszen már Colapinto tavalyi szerződtetése óta a levegőben lógott, hogy előbb-utóbb átveszi az ausztrál pilóta helyét. Doohan a múlt hétvégén először győzte le időmérőn jóval rutinosabb csapattársát, Pierre Gasly-t, de aztán már a Miami Nagydíj első körében összeakadt Liam Lawsonnal és kiesett. Doohan így hat alkalomból egyetlen tiszta hétvégét sem tudott összerakni (Ausztráliában és Japánban rommá törte az autót, Kínában büntetéseket kapott), és bár voltak villanásai, ez a jelek szerint nem volt elég ahhoz, hogy kapjon még egy kis időt.

Ami a 21 esztendős Colapintót illeti, tavaly 9 futamon indult a Williamsszel és bakui, illetve austini pontszerzésével rögtön komoly benyomást tett, amit jól mutatott, hogy a Red Bull is érdeklődni kezdett iránta. A teljesítménye ezután kicsit visszaesett és több balesetet is elszenvedett, de az Alpine így is lecsapott rá.

Az állandó versenyzővé előléptetésének nem elhanyagolható mellékszála, hogy a bejelentés előestéjén közös megegyezéssel távozott Oliver Oakes, az Alpine csapatfőnöke, ami erőteljesen arra utal, hogy nem volt meg az egyetértés közte és a helyét átvevő Flavio Briatore között abban, hogy le kell-e váltani Doohant.

„A szezon első versenyeinek elemzése után arra a döntésre jutottunk, hogy a következő 5 futamra beültetjük Francót Pierre mellé. Azzal, hogy a mezőny ennyire szoros az idén, versenyképes autóval, amelyet a csapat drasztikus mértékben fejlesztett az elmúlt 12 hónapban, olyan helyzetben vagyunk, amelyben szükségét látjuk a pilótafelállásunk rotálásának – olvashatók Flavio Briatore, az Alpine tanácsadójának szavai az istálló közleményében. – Azt is tudjuk, hogy a 2026-os szezon fontos lesz a csapatnak, és a versenyzők teljes és igazságos kiértékelése az idén a helyes cselekedet annak érdekében, hogy maximalizáljuk az ambícióinkat jövőre. Továbbra is támogatjuk Jacket, aki nagyon profi módon viselkedett versenyzőként az idei szezon eddigi részében. A következő öt futam lehetőséget ad nekünk arra, hogy kipróbáljunk valami mást, ezután az időszak után pedig számba vesszük a lehetőségeinket.”

„Először is meg szeretném köszönni a csapatnak, hogy megadta a lehetőséget a következő öt versenyre. Keményen fogok dolgozni a csapattal, hogy felkészüljek a következő futamra Imolában és a tripla hétvégére, ami kétségtelenül intenzív lesz és mindenkit nagy kihívás elé állít. Éles maradtam, és a lehető leginkább készen állok a csapat tesztprogramjának és szimulátoros programjának köszönhetően. A lehető legjobbamat fogom nyújtani, hogy gyorsan felvegyem a tempót és mindent beleadjak, hogy a lehető legjobb eredményt szállítsam Pierre mellett” – mondta Colapinto.

„Nagyon büszke vagyok arra, hogy elértem életem célját és profi Forma–1-es pilótává váltam. Ezért örökké hálás leszek a csapatnak, hogy segített elérni ezt az álmot. Nyilván ezt a legutóbbi fejezetet nehéz átélnem, mert profi versenyzőként természetesen versenyezni szeretnék. Ugyanakkor értékelem a csapat bizalmát és elkötelezettségét. Hosszú távú céljaink vannak, és továbbra is a maximumot fogom nyújtani, hogy bármilyen módon segítsem elérni ezeket. Most leszegem a fejem, továbbra is keményen dolgozom, érdeklődéssel figyelem a következő öt futamot és folytatom a személyes céljaim hajszolását” – mondta Doohan.

Ez volt az utolsó csepp a pohárban, avagy mi állhat a váratlan csapatfőnökváltás hátterében?