Miután csütörtökön a háromból két Ferrari is balesetet szenvedett, pénteken már semmi sem hátráltatta az olaszokat abban, hogy ismét letarolják a WEC mezőnyét.
A riválisok visszafogottan ugyan – nyíltan nem kritizálhatnak, mert azért büntetés jár –, de a hosszú távú sportautó-világbajnokság imolai fordulója után kritizálták az idei évre megváltoztatott teljesítmény-kiegyenlítési rendszert (BoP), hiszen az eddig szorosabb küzdelem helyett a Ferrari totális uralmát hozta. Hogy ennek mi az oka, arról ITT írtunk részletesen.
Egyelőre a helyzet ráadásul változatlan, és a spái 6 órásnak is a vörösök vágnak neki a fő esélyesként, miután az időmérő edzésen kibérelték az első három helyet. Pedig a hétvége előtt szokás szerint módosítottak a BoP-n, ami a maranellóiakat érintette a legrosszabbul, hiszen ők kapták a legtöbb pluszsúlyt (12 kg) és a legnagyobb teljesítmény-csökkentést (19kw).
A BoP spái forduló előtti változásait az alábbi táblázatban foglaltuk össze:
Gyártó |
Minimumsúly (kg) |
Maximális motorerő |
Alpine |
1043 (+1) |
520 (+1) |
Aston Martin |
1035 (-16) |
520 (+15) |
BMW |
1049 (+7) |
503 (-10) |
Cadillac |
1042 (+1) |
501 (-9) |
Ferrari |
1057 (+12) |
489 (-19) |
Peugeot |
1030 (0) |
520 (0) |
Porsche |
1055 (+2) |
494 (-9) |
Toyota |
1069 (4) |
480 (-20) |
Ennek azonban olyannyira nem volt semmilyen hatása az időmérő szorosságára, hogy a pole-t 1:59,617-tel megszerző 50-es rajtszámú Ferrari Antonio Fuocóval a volánnál 0,6 másodpercet vert a legjobb nem Ferrarit vezető autóban ülő Stoffel Vandoorne Peugeot-jára, míg a második helyet Robert Kubica révén megszerző 83-as Ferrarinak 0,347 másodpercet adott. A harmadik helyre az 51-es Ferrari ért oda Antonio Giovinazzival.
A 4. helyezett Peugeout mögé Alex Lynn hozta be a 12-es Cadillacet, majd őt a Mick Schumacher által terelgetett Alpine követte a 6. és Jean-Eric Vergne Peugeot-ja a hetedik helyen. A 8. pozíció Robin Frijns-nak köszönhetően a 20-as BMW-é lett, mögötte Charles Milesivel a 36-os Alpine és Earl Bamberrel a 38-as Cadillac tette teljessé a legjobb tízet, ahová sem a Toyoták, sem a Porschék nem jutottak be.
Az LMGT3-as kategóriában Finn Gehrsitz révén a 78-as Lexusé lett a pole, ami a gyártó első rajtelsősége azóta, hogy tavaly csatlakozott a WEC mezőnyéhez.
Az időmérő részletes eredményei ITT olvashatók, a spái 6 órás pedig szombaton délután 14 órakor rajtol.
Titkosnak szánt Ferrari-teszten tűnt fel a nevet változtató Max Verstappen