Esteban Ocon érdekes betekintést nyújtott abba, hogyan deformálja egyes versenyzők testét a Forma–1-es autók vezetése, a jelenséget a szakma „sötét oldalának” nevezi.
Az közismert, hogy a F1-es versenyzőknek nincs igazán mozgásterük a pilótafülkében. Ennek egyik oka az autók karcsúsítása, ami a légellenállás és a tömeg szempontjából is előnyös, ugyanakkor a versenyzők is koncentráltabban tudnak vezetni, ha belesimulnak az autójukba, nem csúszkál a testük a nagy sebesség mellett őket érő erőhatások mellett. A tökéletes üléspozíció megtalálásához minden versenyzőnek a saját testéhez igazítja az ülése formáját a csapata.
Ocon egy a YouTube-on közzétett, a mindennapi életébe betekintést nyújtó videóban tért ki arra, hogy milyen károsodással is jár a teste számára ez a szűkös üléspozíció, miután az edzéséről készült felvételeken láthatóvá vált a nézők számára is, hogy egy különös púp van a lapockái környékén.
„Talán eltűnődtetek azon, mi ez a kis púp itt a hátamon – tért ki erre a kevéssé ismert jelenségre a Haas francia versenyzője. – Nem izom, hanem annak a következménye, hogy évek óta versenyautóban ülök. Mivel vékony vagyok, eléggé kilátszanak a csontjaim, emiatt a testem próbált tenni valamit azért, hogy megvédje a csontot – így egy kis púpszerű bőrt alakított ki körülötte. Néhány versenyzőnek van ilyen, és sajnos én is közéjük tartozok. Nem fáj, tényleg csak annyi a funkciója, hogy megvédjen. Amikor kanyarodok, kissé kicsúcsosodik, egyébként pedig az ülésen pihen. A másik oldalon is kialakult. Szóval ez a sötét oldala annak, ha az ember ilyen sokat vezet egy Forma–1-es autót. Nem valami szép, de együtt élek vele.”
A most 28 éves Ocon a formaautós karrierjét 2012-ben kezdte, az F1-ben pedig 2016-ban debütált, s egy év kihagyással azóta állandó tagja a mezőnynek.
„Sohasem láttam még ilyet” – a Mercedesnél is gyorsabban fejlesztene a mezőny legkisebb csapata?