Charles Leclerc az elszalasztott lehetőség miatt bánkódik, Lando Norris a McLaren taktikájának helyességét hangoztatja, Oscar Piastri pedig a csapattársa elleni vereség dacára sem bánkódik, miután érzése szerint többször ütközött falnak ezen a hétvégén, mint karrierje során korábban összesen. Nyilatkozatok a Monacói Nagydíj időmérőjének legjobbjaitól.
Szokatlan módon három fehér overallos versenyző zárt az első három helyen a Monacói Nagydíj időmérő edzésén, de ez mégsem váratlan csapatok élmezőnyben való felbukkanását jelenti, csupán azt, hogy a McLaren és a Ferrari versenyzői is különleges szerelést kaptak erre a hétvégére.
Bár a szabadedzéseken végig Leclerc volt a leggyorsabb, az időmérő végén a McLaren egy váratlan húzással le tudta győzni a Ferrarit: Norris és Piastri is nagyon korán érkezett a második Q3-as menetére, ennek célja pedig az volt, hogy ugyanazon a gumiszetten még egy gyorskört fussanak az időmérő legvégén. Ekkor sikerült Norrisnak visszavennie a vezetést Leclerc-től, a brit ezzel a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után szerzett ismét pole-t, néhány időmérős hibával tarkított rossz sorozatnak vetve így véget.
„Már ideje volt. Az elmúlt hónapok küszködései után már el is felejtettem, milyen jó érzés ez. Monacóban a legnehezebb ezt elérni, ráadásul a hazai hős ellen kellett harcolnom” – nyilatkozta Norris a leintés után.
„Már az időmérő előtt is úgy gondoltuk, hogy ez lesz a legjobb taktika, és ez be is igazolódott. A csapat remek munkát végzett, az ilyen napok pedig nem jönnek könnyen, szóval örülök, hogy vissza is adhatok nekik valamit.”
Leclerc az előző négy hazai nagydíjhétvégéjéből hármon is pole-t szerzett, s jó helyzetben volt ahhoz, hogy idén is kimagasodjon a mezőnyből szombaton, ennek fényében pedig nem igazán tud örülni a második helynek, dacára annak, hogy a Ferrari idén eddig csak elvétve került ilyen magasságokba.
„Mindig lehetne többet kihozni a helyzetből, de szerintem most ez volt számunkra a maximum. Fontos lett volna már az első gyorskörömmel is jól menni, mert az magabiztosságot adott volna a másodikra, ám a forgalom miatt ez nem jött össze” – magyarázta Leclerc.
„Csalódott vagyok. Tudjuk, hogy nincs meg az autónk ahhoz, hogy a győzelmekért harcoljunk, de ezen a hétvégén mégis jónak érződött minden, a második helyről rajtolva viszont már elég nehéz lesz elsőként célba érni. Ugyanakkor büszke is vagyok az eredményünkre, mert papíron ennek egy nagyon nehéz hétvégének kellett volna lennie számunkra. Ha így nézzük, akkor ez azért nem olyan rossz.”
A bajnokságot vezető Piastri 175 ezreddel maradt le Norristól és szerzett harmadik helyet, ám Leclerc-nél elégedettebben értékelt.
„Kicsit emlékeztet ez a tavalyi évre: az első gyorsköröm jó volt, de aztán a másodikban elkövettem egy hibát a kikötőnél lévő sikánban, így benne hagytam egy kis időt. Nehéz lett volna legyőzni Landót, szép munka volt tőle, így is elégedett vagyok a harmadik hellyel, hiszen eddig elég zűrzavarosan alakult a hétvégém. Szerintem többször koccantam a falnak, mint ezt megelőzően az egész karrierem során!” – fogalmazott az ausztrál, akinek több érintése mellett egy balesete is volt, amikor a második szabadedzésen elvétette az 1-es kanyart.
Norris váratlan taktikával elhappolta a pole-t Leclerc elől Monacóban