Nem elég, hogy Lewis Hamilton valamilyen oknál fogva képtelen volt az élmezőny tempóját autózni a Monacói Nagydíjon, a levezető körben azt feltételezte, hogy a versenymérnöke dühös rá. Amikor pedig Frédéric Vasseurnél, a Ferrari csapatfőnökénél rákérdeztek az esetre, teljesen másról kezdett beszélni.
Noha Charles Leclerc 2. és Lewis Hamilton 5. helyével a Ferrari idei legnagyobb pontmennyiségét gyűjtötte be Monacóban, a hétszeres világbajnok versenye ismét rávilágított, hogy továbbra sem tökéletes az összhang közte és Riccardo Adami versenymérnök között. A 40 esztendős pilóta több alkalommal is megfedte a mérnököt a futam során, mondván „túl szórványos” az információáramlás, majd utólag azt nyilatkozta, nem volt számára világos, hogy kivel versenyez.
A nem megfelelő kommunikációt pedig megfejelte, hogy a leintés után Hamilton köszönetet mondott a csapatnak és biztató szavakkal tekintett előre a folytatásra, amire Adami nem reagált, majd miután némi csendet követően Hamilton megkérdezte tőle, hogy „Haragszol rá?”, a mérnök továbbra sem felelt.
A Hamilton és mérnöke közötti kommunikációt alábbi cikkünkben veséztük ki:
„Dühös vagy rám?” – Hamilton addig kritizált, míg megsértődött rá a mérnöke?
Hamilton a nyilatkozataiban nem tért ki a furcsa közjátékra, és konkrétan nem is kérdeztek rá a sértődésre. Természetesen anélkül, hogy Adami vagy Hamilton beszélt volna a levezető körben történtekről a verseny után, nem szabad messzemenő következtetéseket levonnunk, de az tény, hogy a páros korábbi rádiózásaival összehasonlítva is furcsa volt, ami történt, a Mercedesnél 12 szezonon át együtt dolgozó Hamilton–Peter Bonnington kettős kommunikációjával pedig még nagyobb volt a kontraszt. Bono – ahogy a most Andrea Kimi Antonellit segítő mérnököt becézik a csapatban – ugyanis még egy-egy rosszul sikerült verseny után sem hagyta szó nélkül Hamilton rövid összefoglalásait és rendre válaszolt valamit rá.
Az pedig, hog Frédéric Vasseur csapatfőnök – aki nem szereti, ha a Hamilton és mérnöke rádiókommunikációjával kapcsolatos dolgokat firtatják, mert az szerinte csak nem létező feszültséget generál – ismét igyekezett kisebbíteni a jelentőségét a történteknek és ezúttal kicsit félre is beszélt, ami szintén nem javít a kialakult képen.
„Amikor a versenyző kérdez valamit az egyes és hármas kanyar között, várunk az alagútig a válasszal, ezzel elkerülve, hogy a kanyarokban beszéljünk hozzá. Nem arról van szó, hogy alszunk, vagy sörözünk a bokszfalon, hanem ez egyszerűen azért van, mert ebben egyeztünk meg [Hamiltonnal] a pálya ezen szakaszára vonatkozóan. És őszintén, az nem kelt feszültséget, hogy a fickó (Hamilton) kérdez valamit, mert a falak között vezet, nyomás alatt van, harcol, miközben 300-zal megy. Úgyhogy tökéletesen rendben vagyok ezzel. Amikor beszéltem vele a verseny után, egyáltalán nem volt dühös” – idézi a csapatfőnököt a The-Race.com.
Vasseur ezzel a válasszal azonban csak azt összegezte, hogy mi volt a Ferrari általános kommunikációs irányelve Monacóban, ahol különösen fontos a 100%-os koncentráció, mert egy apró hiba is végzetes lehet. Mivel a pilóták alapból sem szeretik, ha kanyar közben beszélnek hozzájuk, Monacóban pedig az egyes és hármas kanyar közötti padlógázas szakasz után az alagútig egymást követik a kanyarok, a Ferrarinál abban maradtak, hogy ezen a részen a mérnök nem kommunikál a versenyzővel.

Csakhogy mindez teljesen irreleváns a levezető körben, hiszen itt már nem versenytempóval haladnak, Hamilton ráadásul a „Dühös vagy rám?” kérdésre később sem kapott választ. Az pedig, hogy Hamilton nem volt dühös a futam után, egy dolog, de ebben az esetben azt feltételezzük, hogy a mérnöke lett dühös rá, amiről Vasseur szintén nem beszélt.
A másik fontos kérdésről, nevezetesen Hamilton ijesztően nagy hátrányáról (a győztes Piastritól 51, Leclerc-től 48 másodpercet kapott) – amire Adami a leintés után azt mondta, „ki kell vizsgálnunk” – a csapatfőnök annyit elmondott, hogy a hétszeres világbajnokot jobban feltartották a lekörözöttek, mint a Verstappen-Norris-Leclerc-Piastri négyest, amivel nagyjából 10 másodpercet veszített. Ám ha ehhez hozzávesszük, hogy a futam elején Alonso és Hadjar mögé beragadva 12 másodpercet bukott Leclerc-rel szemben, még mindig 26 másodperc tátong a két pilóta között, amire egyelőre nincs magyarázat azon túl, hogy Hamilton nem volt képes olyan tempóra, mint az előtte végzők.
„Úgy voltam vele, ba**za meg” – Russell nem bánja monacói tettét, ellenfelei megértik őt