Lewis Hamilton küszködik, aminek csak részben a Ferrari az oka. A hétszeres világbajnok látszólag abban reménykedik, hogy majd jövőre minden jobb lesz, de a háromszoros F1-es futamgyőztes szavai más sugallnak.
A kínai sprinten elért első helyet és a miami sprinten szerzett dobogót leszámítva Lewis Hamilton számára eddig a küszködésről szól az idei szezon, és még azt sem lehet elmondani, hogy a hétszeres világbajnok helyzete fokozatosan javulna, hiszen a legutóbbi futamot, a Spanyol Nagydíjat követően kijelentette, hogy még soha nem volt ennyire rossz versenye.
Hamiltont olyannyira megviselte, hogy Barcelonában nem volt meg a tempója, ami miatt már a futam elején el kellett engednie Charles Leclerc-t, majd a hajrában még Nico Hülkenberg is megelőzte, hogy szűkszavú interjúkat adott a leintés után, az egyik miatt pedig még bocsánatot is kért a Sky Sports riporterétől.
„Mit akarsz, mit mondjak?” – Hamilton nem érti, nem akar róla beszélni, a Ferrari nem fog segíteni
Hamilton küszködése nyilvánvalóan összetett problémákra vezethető vissza, hiszen az idei Ferrari sem mondható éppen tökéletesnek, a csapat pedig továbbra sem találja az okait az egykörös tempója hiányának. Charles Leclerc azonban mégis rendszeresen jobb teljesítményre képes a 40 esztendős britnél, aki már többször is lemondón nyilatkozott arról, hogy az idén bármilyen javulás be fog következni az ő oldalán.
A Ferrari ugyanakkor nem engedheti csak úgy el a 2025-ös szezont, hiszen a konstruktőri pontversenyben 165 ponttal a második helyen áll a 197 pontos McLaren mögött. Hamilton azonban Spanyolországban kijelentette, szólni fog Maranellóban, ha úgy érzi, már nincs értelme az SF-25-össel vesződni.
„Nem tudom, hogy milyen fejlesztéseink érkeznek még, de egy ideje már nem vetettünk be újítást. Megyünk előre azzal, amink van, de még éppen időben azt fogom mondani, hogy »Koncentráljunk a következő évre.« Az idén építjük az alapokat, tanulunk az eszközeinkről, a struktúráról, a folyamatainkról, és élesítjük azokat, hogy amikor elkezdődik a következő szezon, olyan autónk legyen, amilyet igazán akarunk” – idézi őt a RacingNews365.com.
Azért Hamilton ezután hozzátette, nem ő dönt ebben a kérdésben, csak javaslatot adhat, de ismét hangsúlyozta, hogy 2026-ban nagyobb esélyekkel szállhatnak harcba a vb-címekért. „Ez nem tőlem függ, és dolgozunk a következő évi autón. Hogy már 100%-ban arra koncentrálunk-e, vagy nem, arról nem beszélhetek, de jelenleg a következő évi bajnokság az, amelyik nyílt. Az ideit sokkal nehezebb megnyerni, de még nem zárult le.”
Ez már a végjáték?
Hamilton teljesítményével kapcsolatban nagy kérdés, hogy lesz-e még ennél lényegesen feljebb akkor, ha a Ferrari tényleg vb-címre alkalmas autót tud adni alá, vagy ebben az esetben Charles Leclerc fogja learatni a babérokat. Hiszen azt már a Mercedesnél töltött utolsó időszakában látni lehetett, hogy a hétszeres világbajnok egy körön sebezhető, így joggal vetődik fel a kérdés, hogy a gondjainak egy részét az ő hanyatlása okozza.

Így véli Johnny Hebert, aki szerint hasonló történik Hamiltonnal, mint ami a sportág legnagyobbjai közül többekkel is megesett.
„Úgy tűnik, Hamilton elveszett, igazán elveszett. Nem tudom, hogy a nyers tempója, amely a karrierje során végig megvolt, megvan-e még. Azt gondoltam, hogy a puszta képességeivel képes lesz bármilyen, autóval kapcsolatos problémát elfedni, de úgy tűnik, hogy gödörben ragadt. Nem jó ezt látni” – idézi a háromszoros futamgyőztes a GPBlog.
„Ugyanakkor nem előszür látunk ilyesmit. Nigel Mansell 1992-ben világbajnok lett, 1993-ban Amerikában versenyzett, majd 1994-ben visszajött és többé nem működött neki. Aztán ez megtörtént Michael Schumacherrel is, amikor a szünete után visszatért, és már nem volt ugyanaz a Schumacher, aki azelőtt. Mindig eljön az ember karrierjében a csúcspont, majd annak a vége. Nem szép ezt látni.”
Michael Schumacher tényleg ennyire gyenge volt második F1-es karrierje során?
Herbert hozzátette, hogy a Ferrari sem tökéletes, ami szintén visszavetheti Hamiltont, de Leclerc akkor is jobb nála.
„Volt néhány rossz döntés a Ferrari stratégiájában és rossz kommunikáció a rádióban. Hamilton és a mérnöke között nincs meg az a szinergia, amire [Hamiltonnak] szüksége van. A kínai sprintfutam óta nem találta meg a komfortzónáját. A sport nagyjai a csúcson képesek a legtöbbet kihozni az autójukból. Max Verstappen ezt teszi jelenleg, Hamilton viszont látszólag már nem tudja kihozni belőle azt a pluszt, amire szüksége lenne. Nem fogja megérteni, hogy miért van ez, mert úgy fogja érezni, hogy képesnek kellene lennie erre. De Leclerc jobban teljesít egy ugyanolyan autóban. Ő tovább fog fejlődni és ő irányítja a Ferrar jövőjét, ő az a fickó, akire támaszkodhatnak. A Ferrari jelenleg nem támaszkodhat Lewis Hamiltonra. Borzasztó kimondani, de ez az igazság.”
Verstappen az idei szezon végén visszavonul az F1-től, állítja a Red Bull volt szerelője