back to top
2025. június 16. 12:13
KezdőlapFormula 1Nem akar azonos autót vezetni Norris és Piastri

Nem akar azonos autót vezetni Norris és Piastri

-

A McLaren egy olyan technikai újítással érkezett a Kanadai Nagydíjra, amely Lando Norrisnak egyértelműen segít, Oscar Piastri viszont nem szeretné azt használni. A csapatnál lehetségesnek tartják, hogy az MCL39-es modell eltérő specifikációjával fogja megvívni a bajnoki csatát a két pilóta a szezon hátralévő részében.

A wokingi istálló néhány kisebb fejlesztést hozott Montrealra, amelyek az autó első részét érintik, s közöttük megosztja a véleményeket egy az első felfüggesztés formáját érintő változtatás, amit csak Norris akart kipróbálni az autóján. A visszajelzések alapján a brit azonnal érezte az újítás előnyeit, segítségével ugyanis jobban letapogathatja az autó viselkedését, így az edzések után a hétvége további szakaszára is kitartott mellette – csapatfőnöke, Andrea Stella pedig cáfolta, hogy az új elemnek köze lett volna ahhoz, hogy Norris nem tudott igazán ütőképes kört összerakni az időmérő utolsó szakaszában, s végül csak a 7. rajthelyet szerezte meg, miközben Piastri – aki nem kérte magának ezt az elemet – 3. lett.

„Az átalakított felfüggesztés azt a célt szolgálja, hogy jobb visszajelzést adjon az autó viselkedéséről a versenyzőknek. Elég apró változtatás, aminek hatását csak úgy tudnák igazán megérteni a versenyzők, ha egymást követően kipróbálhatnák mindkét változatot, de ezt nem könnyű kivitelezni egy versenyhétvége során” – fogalmazott Stella, akit a The Race idéz.

„Lando azonban semmilyen hátrányát nem tapasztalta, szóval azt kell mondanom, hogy a Q3-ban történtek ellenére az első felfüggesztéssel elvégzett kísérlet számára sikeres volt, és ez a preferenciája.”

„Lehet, hogy a két versenyzőnk az első felfüggesztés két különböző specifikációja mellett fog dönteni, de csak annak kialakítását érintő apró eltérésről beszélünk. Nem olyasmi ez, aminek jelentős hatása lenne a teljesítményre, inkább csak azt érinti, hogyan érzékelik a versenyzők a felfüggesztésen és a kormányzáson keresztül, hogy mi történik a gumikkal. Szóval tényleg csak arról van szó, ki hogyan szereti vezetni az autóját, nem pedig arról, hogy ez megnövelné a tapadást.”

Piastri megerősítette, hogy nem a csapat választotta ki, melyik autóra kerüljön fel az új felfüggesztés, mindkét pilótának saját döntésén múlt, hogy megkapja-e azt. És egyáltalán nem érzi magát hátrányos helyzetben amiatt, hogy végül ellene döntött.

„Nem igazán aggódom emiatt. Én is használhattam volna, ha akarom, de nem akartam – ennél több részletbe nem mennék bele. Nem olyan egyszerű elmagyarázni a hatását, mert bizonyos dolgokat jobbá, másokat rosszabbá tesz. Nem is igazán fejlesztés ez, csak egy másmilyen alkatrész. Végül azért döntöttem úgy, hogy nem akarom használni, mert eddig is elégedett voltam az autóval, és szeretném megőrizni ezt a folytonosságot” – mondta Piastri.

Hamilton most sem finomkodott, kétballábasnak nevezte a Ferrariját