back to top
2025. június 16. 16:29
KezdőlapFormula 1Verstappen és Russell taktikai hátrányból, két pilóta a bokszutcából kezdi a Kanadai...

Verstappen és Russell taktikai hátrányból, két pilóta a bokszutcából kezdi a Kanadai Nagydíjat

-

Csak 18 pilóta sorakozik fel a magyar idő szerint 20 órakor rajtoló Kanadai Nagydíj rajtrácsára, a 70 körös futamot egyes versenyzők pedig jobb helyzetből várhatják.

A Kanadai Nagydíj időmérő edzésén nem volt egyértelmű, hogy a Pirelli idei szezonra bevezetett ultralágy C6-os keveréke, vagy a Montrealban a közepes gumi szerepét betöltő C5-ös a jobb egy körön, így ki ezzel, ki azzal próbálkozott a három szakasz során. Ennek eredményeként a pole pozíciót megszerző George Russellnek és a mellőle induló Max Verstappennek sem maradt új közepes szettje, míg a 3. helyről induló Oscar Piastrinak, az 5. helyről kezdő Lewis Hamiltonnak, a 7. Lando Norrisnak és a 8. Charles Leclerc-nek igen.

Az élmezőny tagjai közül lágy gumiból viszont senkinek nincs új, ellenben a két Mercedest kivéve kemény keverékből a többieknek két szett is a rendelkezésére áll. Russell tehát egyetlen új szett gumival (egy kemény) várja a lámpák kialvását, ami egy kiállás esetén is azt jelenti, hogy az egyik etapjában nem új gumit fog kapni, míg amennyiben két kerékcserével teljesíti a távot, akkor két etapnak is használt abroncsokon lesz kénytelen nekivágni. Ez persze nem azt jelenti, hogy kopottak lesznek a gumijai, de valamekkora hátrányt nyilván jelent majd mindez.

Különösen annak tükrében, hogy a Pirelli szerint a két kiállásos stratégia lesz a leggyorsabb.

A pilótánként felhasználható szettek:

Forrás: Pirelli

A Pirelli szerint várható stratégiák:

Forrás: Pirelli

Ketten is a bokszból rajtolnak

Fontos hír még a verseny előtt, hogy két pilóta, az időmérőn a 20., azaz utolsó helyen végző Pierre Gasly, illetve a 19. helyen záró Liam Lawson is a bokszutcából fogja megkezdeni a Kanadai Nagydíjat. Az Alpine pilótáját csapata azért kárhoztatta bokszutcai rajtra, mert a rosszul sikerült időmérő után változtattak az autója beállításain, míg Lawsonnál a Racing Bulls kihasználja, hogy lényegében büntetlenül halmozhat fel erőforrás-elemeket.

Az új-zélandi így megkapta idei ötödik belső égésű motorját (egy szezonban négy engedélyezett büntetlenül); ötödik turbóját és MGU-H-ját (ezekből szintén négy a kvóta), illetve harmadik akkumulátorát és vezérlő-elektronikáját (mindkettőből kettő a limit). Emellett az autója felfüggesztés-beállításain is változtattak. A cseréknek köszönhetően Lawson hivatalosan 50 helyes hátrasorolásban részesült…

„Azt akarták, hogy eltaláljon valami?” – Tsunoda kiakadt, nevetségesnek tartja az ítéletet