back to top
2025. június 16. 12:06
KezdőlapFormula 1Drámai végjáték Kanadában: a McLarenek összeütköztek, Russell nyert Verstappen előtt

Drámai végjáték Kanadában: a McLarenek összeütköztek, Russell nyert Verstappen előtt

-

Sokáig úgy tűnt, nem éppen hoz emlékezetes versenyt az idei Kanadai Nagydíj, ám Lando Norris tett róla, hogy ha az egész futamra nem is, annak hajrájára sokáig emlékezhessünk, 4 körrel a leintés előtt ugyanis a célegyenesben nekiment Oscar Piastrinak. A brit versenyző autója a falnak csapódott és összetört, a mezőny pedig a hátralevő köröket a biztonsági autó mögött tette meg.

Az első helyen a végig hibátlanul vezető, a futamot kontroll alatt tartó George Russell végzett Max Verstappen és a pályafutása első F1-es dobogóját szerző Andrea Kimi Antonelli előtt, míg a negyedik helyen Piastri ért célba.

A rajtnál elmaradt a beharangozott Russell–Verstappen csörte, mivel a Mercedes pole-ból induló versenyzője annyira tisztán jött el, hogy a hollandnak esélye sem volt támadni őt. Hátrébb Andrea Kimi Antonelli megelőzte Piastrit és feljött a 3. helyre.

Az első tízból csak a 7. helyről rajtoló Norris és a 8. helyről induló Leclerc nem a közepes keveréken kezdett, ők a keményet tették fel, míg a mezőny második feléből a 14. helytől lefelé mindenki így tett.

Kezdetben úgy tűnt, hogy Verstappen nyomás alá tudja helyezni Russellt és akár előzéssel is próbálkozhat, de nem tudott támadási pozícióba kerülni, a folytatásban pedig a brit végig kontrollálta a versenyt és elegendő előnnyel rendelkezett a Red Bull-lal szemben, hogy Verstappen se az első, se a második kerékcserénél ne tudjon elévágni.

A rajt:

A címvédő második helyét sem fenyegette veszély, így csata leghamarab az utolsó dobogós helyért folyt. Az első kiállás előtt a pályán Verstappent is megelőző Antonellinek egy ideig a második hely megszerzésére is látszott esélye, de a verseny második felében már inkább hátrafelé kellett figyelnie, hogy ne veszítsen pozíciót Piastrival szemben.

Az ausztrál a tükörsima montreali aszfalton nem tudta kihasználni a McLaren gumikezelési képességeit – miközben a Mercedest a várakozásokkal ellentétben nem vetette vissza az 50 fokos aszfalt –, és a hajrára ő is nyomás alá került az eltérő stratégiát követő csapattársa által.

Norris végül a 66. körben szánta el magát és a hajtűben bevetődött Piastri mellé, aki aláfordulva visszatámadott, a két autó pedig fej-fej mellett száguldott az utolsó sikán felé. Itt kedvezőbb helyzetének köszönhetően Piastri fordult elsőként, Norris azonban tapadtá a célegyenesben is, majd megpróbált kivágni a szélárnyékból ott, ahol erre nem volt helye. Az 4-es rajtszámú McLaren eltalálta a 81-est, majd a falnak csapódott és kiesett. Norris pedig már a rádióban elnézést kért és egy az egyben magára vállalta a balesetet.

Az ütközés:

Az 5. és 6. helyen a Norris kiesésével egy-egy helyet nyerő Ferrarik jöttek be. A maranellói istállónak megint nem volt fényes délutánja: Leclerc többször is értetlenkedett a stratégiát illetően, mert szeretett volna egy kiállással végigmenni, míg a katasztrofálisan lassú tempóban köröző Hamiltont az hátráltatta, hogy a verseny elején elütött egy mormotát, ami megrongálta az autóját.

A hétszeres világbajnok mögött a zsinórban második versenyen pontot szerző Fernando Alonso és Nico Hülkenberg jött be, míg az utolsó két pontszerző helyet Esteban Ocon és Carlos Sainz kaparintotta meg.

A 70 kört Norris mellett még a műszaki hiba miatt a 48. körben félreálló Alex Albon és a reménytelen versenyt futó, a motorja kímélése érdekében a garázsba parancsolt Liam Lawson nem fejezte be.

A pontversenyben Piastri előnye ezzel 12-ről 22 pontra nőtt Norrisszal szemben, aki továbbra is a második helyen áll.