Új szakemberekkel erősödött az Aston Martin technikai stábja, ami annak is bizonyítéka, hogy a csapat egyáltalán nem veszi félvállról Adrian Newey meglátásait, és képes szélsebesen intézkedni a probléma megoldásáért.
Nagy átalakuláson megy át az Aston Martin a színfalak mögött, a tavaly átadott új silverstone-i gyár és az azóta is folyamatosan erősödő és bővülő szakembergárda pedig magában hordozza annak lehetőségét, hogy a csapat valami nagyot dobjon a 2026-os új szabályrendszer érkezésével.
Newey leigazolása akár évtizedekre legyengítheti az Aston Martin riválisait
A technikai részleget átfogó, a csapathoz idén márciusban csatlakozott Newey is a kameráktól távol, a főhadiszálláson végzi a munkáját, de amikor Monacóban idén eddig egyetlen alkalommal ellátogatott egy versenyhétvégére, nem tett lakatot a szájára, és felfedte legfőbb aggodalmát, ami visszavetheti az Aston Martin fejlődését: a szimulátorból kinyert adatok nem korrelálnak azzal, amit élőben, a pályán tapasztalnak, ez pedig a tesztkorlátozások mellett rendkívül fontos lenne, hiszen a virtuális tér vált az F1 legfontosabb gyakorlóterepévé.
Ennek fényében aligha véletlen, hogy az Aston Martin legújabb neves igazolása éppen az a Giles Wood, aki szimulációs elemzőként 2004-ben a McLarennél kezdte a karrierjét, majd 2007 és 2014 között a Red Bull alkalmazásában állt, ahol az eltöltött ideje jelentős részében szintén a szimulátorokkal foglalkozott. Erre az időszakra tehető, amikor a Red Bull középcsapatból élcsapattá vált, s sorozatban négy éven át hódította el mindkét bajnoki címet Sebastian Vettel vezetésével az autóban.
Wood aztán 2017-ig még a Red Bull F1-en kívüli technológiákkal foglalkozó részlegénél ténykedett, majd Kaliforniába költözött, ahol az Apple munkatársa lett. Innen sikerült most visszacsábítania őt az F1-be az Aston Martinnak, hogy ismét Newey oldalán dolgozzon, új posztja szerint szimulációs és járműmodellezési igazgatóként.
Egy másik fontos erősítés is érkezett mostanság a csapathoz, Gioacchino Vino veszi át az aerodinamikai részleg vezetését. Ő is megfordult a Red Bullnál karrierje során, de az utóbbi 12 évet az egyik fő rivális, a Mercedes egyik vezető aerodinamikai szakembereként töltötte – ott tavaly novemberben távozott posztjáról, az Astonnál pedig idén áprilisban kezdett a The Race szerint.
A lapnak nyilatkozó Andy Cowell csapatvezető szerint Wood és Vino beilleszkedése is rendkívül gördülékenyen ment az utóbbi hetekben.
„Kettőjük Adriannal és a többiekkel való együttműködését figyelve érezhetően magasabb szinteket üt meg az energia és az elhivatottság. Elképesztő, hogy az olyan kulcsigazolások, mint Adrian és mások egyszerűen mindent jobbá tesznek, mindenkit megemelnek. Nem feltétlenül a munkatempó változik, inkább a célok kitűzése megy hatékonyabban” – összegezte érzéseit a csapatfőnök.
Több mint másfél évtizedes átkot tört meg Antonelli, de ez szinte semmi Leclerc-ék csúcsához képest