Tavalyi csapattársa, George Russell biztos benne, hogy Lewis Hamilton még mindig képes csúcsteljesítményt nyújtani az F1-ben, a Ferrarival való gyengélkedését pedig nem annak tudja be, hogy képtelen ráérezni az autóra, inkább annak, hogy a teljesítményhiánya miatt túlerőlteti azt.
Az éveken át domináns Hamilton eredményességében 2022-től, a szívóhatású autók érkezésével állt be törés, de azt csak az idő fogja megmondani – vagy egy napon talán ő maga –, hogy az új szabályrendszer szerint épülő autók kevésbé passzolnak a stílusához, vagy tényleg csak az a helyzet, hogy az előző három évben a Mercedes, idén pedig a Ferrari képében éppen olyan csapatoknál versenyez, amelyek saját technikai lemaradásuk miatt nem tagjai a legszűkebb élmezőnynek.
Hamilton az új szabályrendszer érkezése óta mindössze két futamot nyert, tavaly a Brit Nagydíjon tényleg nagyszerű versenyzéssel idézte meg régi önmagát, illetve a Belga Nagydíjon megörökölte az első helyet a súlylimit megsértése miatt kizárt Russelltől. Idén a sanghaji sprintverseny megnyerésével villant, de ezt a formáját azóta nem tudta előhívni, a hétvégék nagy részén elmarad a tempója Charles Leclerc-étől, még ha ez olykor olyan balszerencsés események miatt is történik, mint egy rossz helyen lévő mormota.
A Ferrari csapatfőnökének nem Hamilton kérése a legfontosabb
A hétszeres világbajnok rendszeresen emlegeti is a Ferrari és korábbi autói közötti vezetéstechnikai különbségeket a látványtalan formájának okaként, bár korábbi csapattársa, Russell szerint valójában ő is ugyanazzal a problémával küzd, mint a többi pilóta, akik nem a McLarenben ülnek: egyszerűen túlerőltetik az autót az utolsó utáni századmásodpercekért folyó kétségbeesett harcban.
„Ha valaki hétszeres világbajnok, akkor a győzelmen kívül minden más vereségnek érződik, ilyenkor pedig alighanem önmagát és a csapatát is túlhajtja, próbál az autó képességei felett teljesíteni – ez viszont könnyen kontraproduktív lehet. Tavaly még testközelből láthattam, hogy amikor a csúcsformáját nyújtotta, kemény ellenfél volt, és elképesztően vezetett” – fogalmazott Russell, akit a Motorsport Week idéz.
„Láthattuk ezt tőle tavaly Silverstone-ban és idén Kínában is. Tudjuk, hogy képes rá, de jelenleg mindannyiunk számára frusztráló az a helyzet, hogy hacsak nem a narancssárga autóban ülünk, nagyon csekély az esélyünk a győzelemre.”
Russellnek a Kanadai Nagydíjon éppen sikerült áttörnie az üvegplafont és megnyernie a versenyt a Mercedesszel – ezzel Max Verstappen után a második pilóta lett a szezonban, aki le tudta győzni a McLareneket.