Lando Norris indulhat a pole pozícióból a vasárnapi Osztrák Nagydíjon, miután elképesztően nagy fölénnyel nyerte az időmérő edzést Charles Leclerc előtt. Max Verstappennek és Oscar Piastrinak nem volt lehetősége a hajrában beleszólni a pole pozícióért zajló csatába.
Az F2-es sprintfutamon történt ijesztő baleset miatt öt perccel a tervezett 16 órai kezdés után indult csak el az Osztrák Nagydíj időmérő edzése, de ez nem változtatott a kvalifikáció időtartamán. Az élmezőny tagjai pedig még ekkor sem igyekeztek minél hamarabb mért kört megtenni, így kezdetben a középcsapatok versenyzőit figyelhettük.
Q1
Öt perc elteltével Ocon, Albon, Stroll, Sainz, Gasly, Bearman volt a sorrend, de már kivezetó körön haladt a két Red Bull, a két Ferrari és a két McLaren is, míg a Mercedes még kivárt egy kicsit. Az első próbálkozások után Norris állt az élen 1:04,672-vel, őt Verstappen követte tetemes, 0,434 másodperces lemaradással Hamilton , Antonelli, Hadjar, Leclerc, Russell és Tsunoda előtt, miközben Oscar Piastri megcsípte a kavicságyat a négyes kanyar kijáratán és félbeszakította körét. Az ausztrál által felhordott kavicsokon aztán Alonso kis híján eldobta az Aston Martint, de nagyot mentett.
Alonso on the limit around Turn 4 😮#F1 #AustrianGP pic.twitter.com/zboq68t2of
— Formula 1 (@F1) June 28, 2025
Az összetett éllovasa második körével besorolt Norris mögé, de több mint 3 tizedet kapott a csapattársától, míg Gasly az Alpine-nal felugrott a 6. helyre. A hajrára fordulva Bortoleto 5. ideje jelezte, hogy a pálya rohamosan javul, így az élen állóknak is jönniük kell újra.
És jöttek is, de csak az idő lejártakor a 16. helyre visszacsúszó George Russellnek kellett azon izgulnia, hogy egy hiba esetén kiesik, ám végül összerakta a kört és közvetlenü csapattársa mögött, a 11. pozícióban továbbment. Akiknek nem jött össze a továbbjutás: Stroll, Ocon, Tsunoda, Sainz és Hülkenberg. A kör rövidsége és a mezőny szorossága miatt a Sauber németje is csak 0,934 másodpercet kapott az első mért körével élen záró Norristól, viszont a 8. helyen továbbjutó csapattársa közel 5 tizeddel legyőzte.
Hasonló különbség volt Albon és Sainz között is, hiszen előbbi a 9. helyen ment tovább. A spanyol a levezető körben azt mondta a rádióban, hogy egészen biztosan sérült a Williamse, mert vezethetetlen volt a gyorsköre alatt. Tsunoda csak nagyjából 2 és fél tizedet kapott Verstappentől, de így is 11 hellyel végzett a holland mögött, míg Ocon nagyjából 1,5 tizeddel maradt el Oliver Bearmantől.
Az élen Norris zárt Piastri, Lawson, Gasly, Hadjar, Verstappen, Hamilton, Bortoleto, Albon, Antonelli, Russell, Leclerc, Alonso, Bearman és Colapinto előtt.
Q2
A Q2-t a két Ferrari indította használt gumikon, Leclerc pedig 1:05,4-es körrel 2 tizeddel megelőzte Hamiltont. Ez azonban teljesen lényegtelen, hiszen a továbbjutáshoz úgyis új gumikra volt szükség. Ezt Liam Lawson köre is szemléltette már, amikor az új-zélandi 1:05,2-vel a élre állt, majd érkezett új gumikon Verstappen és 1:05,103-mal átvette az első helyet. De csak addig amíg Piastri 1:04,556-tal agyon nem csapta az idejét, amivel a mögötte érkező Norrist azonban nem tudta legyőzni, mivel a brit 1:04,410-et repesztett.
A Ferrarik közben feltették az új gumikat, amelyeken a 3. és 4. helyre ugrottak előre Leclerc–Hamilton sorrendben, de hátrányuk közel 5 tizedmásodpercre rúgott. További javításokat egy ideig ezután nem láthattunk, a célegyenesben ugyanis lángra kapott a fű (úgy tűnik, nem csak Szuzukában történhet ilyesmi), miután Lewis Hamilton leborotválta egy kicsit a gyep szélét.
🚩 RED FLAG 🚩
A small patch of grass is on fire on the start/finish straight #F1 #AustrianGP pic.twitter.com/i9lNkL4GdS
— Formula 1 (@F1) June 28, 2025
A hosszas kényszerszünet után mindenkinek egyetlen próbálkozása maradt, amelynek végén Alonso, Albon, Hadjar, Colapinto és Bearman esett ki ebben a sorrendben. Bortoleto és Gasly eközben szenzációs kört rakott össze, hiszen előbbi Norris, Piastri, Leclerc és Verstappen mögött az 5., utóbbi pedig a 6. helyre ért oda. Nem villogott ellenben továbbra sem a két Mercedes: Russell csak 7., Antonelli pedig 10. lett. Kettejük közé Hamilton és Lawson férkőzött be.
A Q2 végeredménye ITT.
Q3
Az első mért körök során Piastri fektette le az alapidőt a pole-ért zajló csatában 1:04,554-el, de Norris rögtön jött és 1:04,268-cal lenyomta a csapattársat, akit 1:04,492-es körével Leclerc is elkapott. Az első hármat így Norris, Leclerc és Piastri alkotta, majd az ausztráltól további 7 századra Hamilton iratkozott fel a 4. helyre, míg a tőle több mint 1 tizeddel elmaradó Russell volt az 5. pozícióban. Max Verstappen 0,661 másodperces hátránnyal csak a 6. helyen állt Antonelli, Bortoleto, Gasly és az első rohamban nem próbálkozó Lawson előtt.
Az utolsó felvonást Verstappen indította, de a kör végén kénytelen volt elvenni a gázt, mert az utolsó kanyarban megpördülő Pierre Gasly miatt sárga zászlót lengettek. Hasonlóan járt Oscar Piastri is, aki emiatt nem tudta megkezdeni az utolsó gyorskörét. Lando Norris viszont igen, és javított 3 tizedet, amire senkinek nem volt válasza, így a brit bődületesen nagy, 0,5 másodperces előnnyel nyerte az időmérőt Leclerc előtt.
A monacói mögött Piastri zárt 0,583 másodperces lemaradással, majd következett Hamilton, Russell, Lawson, Verstappen, Bortoleto, Antonelli és Gasly. A négyszeres világbajnok így csak a 7. helyről várhatja a Red Bull hazai versenyét.