A Ferrari volt az Osztrák Nagydíj időmérő edzésén a második leggyorsabb csapat, hátránya azonban így is tetemes a McLarenhez képest. Charles Leclerc, Lewis Hamilton és Frédéric Vasseur is pozitívan nyilatkozott, a csapatfőnök pedig kiemelte, hogy legyőzték az egyik McLarent, csakhogy ennek vajmi kevés köze volt a teljesítményükhöz.
A Kanadai Nagydíjon mutatott visszafogott teljesítmény után a Ferrari lépett egyet előre az Osztrák Nagydíjon, legalábbis, ami az időmérőt illeti, hiszen Charles Leclerc a második, Lewis Hamilton pedig eddigi legjobb ferraris időmérőjét teljesítve a negyedik rajtkockát szerezte meg.
„Nagyon elégedett vagyok, mert hosszú idő telt el, mióta… Azt hiszem, Monacóban indultunk legutóbb az első sorból – nyilatkozta Leclerc az F1 TV-nek. – Összességében nehéz időmérő volt, de a csapat nem állt le. Hoztunk néhány új alkatrészt erre a hétvégére, ami biztosan számított, mert ha megnézzük a különbségeket, mindenki nagyon közel van egymáshoz, úgyhogy köszönet illeti a csapatot. Nagyon elégedett vagyok a körömmel. Jó kezdete ez a hétvégének, és tudjuk, hogy normál esetben a versenyen jobb autónk van, mint az időmérőn, úgyhogy remélem, hogy egy kicsit nagyobb nyomás alá helyezhetjük a McLareneket vasárnap. Vasárnap be kell fejeznünk a munkát.”
Norris ezzel együtt több mint 5 tizedet vert Leclerc-re, ami egy ennyire rövid, 1:04–1:05-ös köridőket hozó pályán óriási. A McLaren britjének fölénye akkora volt, hogy ekkora előnnyel az idén még senki nem nyert időmérőt, így nem csoda, hogy amikor Leclerc-től megkérdezték, el tudja-e képzelni Norris körét, úgy felelt: „Az én autómmal nem.”
„Ezért fogunk dolgozni – folytatta. – De ez nyilván nem von le semmit Lando érdemeiből. Elképesztő kört futhatott. Nem láttam még, mert csak most szálltam ki az autóból, de biztosan meg fogom nézni. Gratulálok neki, megérdemli, de a versenyen meg fogjuk próbálni megnehezíteni a dolgát.”
Norris pole-köre:
Lando Norris was the absolute class of the field in qualifying 🤩
Sit back and marvel at the @McLarenF1 driver's pole lap at the Red Bull Ring ⏱#F1 #AustrianGP @pirellisport pic.twitter.com/rO8LOxF2Pc
— Formula 1 (@F1) June 28, 2025
Hamilton kezdi utolérni Leclerc-t?
Noha a hétszeres világbajnok két hellyel elmaradt Leclerc-től, kevesebb mint egy tizedet, egészen pontosan 0,09 másodpercet kapott csak a csapattársától, a hatos kanyarban elkövetett hiba nélkül pedig szinte biztosan előtte végzett volna.
„Ez egy fantasztikus eredmény. A csapat igazán keményen dolgozott a gyárban, hogy erre a hétre elkészüljön az új padlólemez. Pénteken sokkal nagyobb volt a hátrányunk, azt hiszem 6 és 9 tized. Hogy most sokkal közelebb vagyunk és odaértünk a második sorba, Charles pedig az első sorba, az igazán fantasztikus. Az utolsó köröm nem volt tökéletes, szerintem a második helyet is elérhettem volna” – nyilatkozta Hamilton, majd hozzátette: „A 6-os kanyar előtt közel három tizeddel voltam gyorsabb [az előző legjobb körömnél], de volt egy nagy megcsúszásom, és végül hat századot javítottam (valójában csak 37-et – a szerk.), szóval enélkül második lettem volna. Vannak pozitívumok, ez biztos.”
Azt, hogy csak ez a hiba fosztotta meg az időmérő-specialista Leclerc legyőzésétől, Hamilton úgy értékelte, hogy kezdi apránként lefaragni a korábban ennél rendre jóval nagyobb különbséget a csapattársához képest. „Az irány, amelybe elmentünk, szerintem igazán pozitív. Hogy közelebb kerültem teljesítményben Charles-hoz, aki igazán hozzá van szokva ehhez az autóhoz, és szinte sosem változtat rajta, az igazán pozitív” – mondta Hamilton, kiemelve, hogy az év eddigi részében nem tudott abba az irányba menni a beálításokkal, amerre Leclerc, de az új padlólemez végre lehetővé tette ezt.
„Végső soron ugyanolyan gyors voltam, mint ő. Annyira közel kerültem, amennyire csak lehet, mert nagyon gyors az időmérőn és annyira hozzá van szokva az autóhoz. Szinte soha nem változtat semmin, ami pozitív. Kis lépésekkel haladok. Arra számítok, hogy ezen az úton fogok továbbmenni, és végül megfordítom” – tekintett előre a hétszeres világbajnok.

Meglehet az első dobogó?
Természetesen Hamilton is tisztában van vele, hogy a pontokat vasárnap osztják, de Leclerc-hez hasonlóan bízik benne, hogy ezúttal is jobb lesz a versenytempójuk az időmérősnél. „Olyan hosszú ideje csinálom ezt. Olykor nyersz, máskor veszítesz. Hálás vagyok, hogy legalább a második sorba odaértünk, és a versenyen általában jobbak vagyunk, az autónk általánosságban jobb a versenyen, mint az időmérőn. Annyit javultunk az időmérőn, amennyit tudtunk, most reméljük, hogy ezt átmenthetjük a versenyre.”
Az utóbbi időszakban rengeteg támadás érte a Ferrarit és Frédéric Vasseur csapatfőnököt mind azért, hogy az idei autó nem elég jó, mind azért, hogy rendre hibákat követ el a csapat. Hamilton azonban most hangsúlyozta, ez az eddigi legjobb időmérőjük volt a kivitelezést tekintve.
„Rengeteg pozitívumot lehet továbbvinni ebből az időmérőből. Működési szempontból ez volt a legjobb napunk, és különösen az időmérő alatt, ahogy a csapat működött, az időzítések, a forgalomról kapott információ, szerintem ez mind most volt a legjobb. Világklasszis szintű volt, ezért dolgozunk. Végső soron továbbra is összetartunk, védjük egymást és kizárjuk a zajt, leszegjük a fejünket.”
„Ez egy elképesztő csapat, és csak dolgozunk, és dolgozom Freddel, dolgozunk, hogy a kirakós összes darabját a helyére tegyük. De ezt nem lehet egy lépésben megtenni, lépésről lépésre kell. Dolgozni kell rajta, de igazán boldog vagyok az elért fejlődéssel.”

Hamilton nagydíjon még nem állhatott dobogóra a Ferrari színeiben, a legjobb eredménye eddig az imolai negyedik hely. Hogy az Osztrák Nagydíjon végre sikerülhet, azt nem akarta elkiabálni, de azért reméli, nem kell annyit várni erre, mint a 2021-es Szaúd-arábiai Nagydíj utáni első győzelmére, ami 945 nappal azután, a tavalyi Brit Nagydíjon jött el.
„Minden hétvégén elmondom, hogy már alig várom, hogy meglegyen az első dobogó, de most nem fogom ezt mondani. Inkább csöndben maradok, és megpróbálok jobb munkát végezni vasárnap. Úgy érzem, hogy ez is olyan, mint az a győzelem és a több mint 900 napos dolog, de remélhetőleg erre nem kell majd annyit várni. Az elmúlt futamokon azt mondtam, hogy »igen, alig várom, hogy megszerezzem ezt a dobogót«, úgyhogy most nem fogom mondani. Inkább cselekedni fogok, mint beszélni.”
Tényleg közelebb kerültek a McLarenhez?
Frédéric Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke a Sky Sports-nak szintén azt emelte ki, hogy a csapat mindent tökéletesen csinált, és főként emiatt kerültek olyan helyzetbe, hogy megszerezték a második és negyedik helyet.
„Jó időmérő és összességében jó nap volt. Jól kezdtünk a harmadik szabadedzésen, a tempó megvolt, és minden simán ment. A pályán mindent jól csináltunk, ami azt jelenti, hogy a Q1 első körétől kezdve képesek voltunk jó köridőkre, és jól felkészültünk a Q3-ra. Jó edzés volt. Természetesen Norris szárnyalt, de a McLarenek elválasztása jó első lépés.”
Arra Vasseur azonban nem tért ki, hogy Pierre Gasly megpördülése miatt Oscar Piastri nem tudta megkezdeni az utolsó Q3-as mért körét, és az addigi különbségek alapján az ausztrál szinte biztosan odaért volna minimum a második helyre, azaz a Ferrari nem erőből volt képes legyőzni az egyik McLarent.

Ezzel együtt azt meg kell hagyni a maranellóiaknak, hogy erős teljesítményt nyújtottak, hiszen ők például meg tudtak őrizni két új lágy szettet a Q3-ra, ami Max Verstappennek és a két Merecdesnek sem sikerült. „Előfordult néhányszor az idei szezonban, amikor csak egy új szettünk maradt a Q3-ra, mert annyira szoros volt az állás. Ez különösen kritikussá teszi a Q1-et, mert ha nem raksz össze tiszta kört, fel kell használnod egy második szettet, aztán pedig az egész időmérőn a többiek után loholsz” – mondta Vasseur.
„A szezon eleje óta tiszta kivitelezésre van szükségünk. Tegnap gondunk volt a váltóval, Charles pedig kihagyta az első szabadedzést, ami hátráltatott minket, de jól felzárkóztunk. A legfontosabb, hogy tiszta hétvégéink legyenek a kezdettől fogva jó kivitelezéssel – mondta Vasseur, aki szerint ez többet számított, mint az új padlólemez. – Ez lehetővé teszi, hogy az apró részletekre koncentráljunk, és szerintem jó megközelítést alkalmaztunk. Nyilván a fejlesztések segítettek, de a kivitelezés jelentette a valódi különbséget. Ott vagyunk a versenyben, és fontos, hogy a rajttól kezdve a megfelelő csooportban legyünk. A DRS hatása nagyon erős Spielbergben és könnyen hamar DRS-vonatba kerülhet az ember, ezért a rajtpozíció kulcsfontosságú.”
„A hétvége kezdetétől tudjuk, hogy vasárnap meleg lesz, úgyhogy a gumikezelés kulcsfontosságú lesz. Nem lesz könnyű. Ugyanakkor lehetséges az előzés, ezért nem kell túlságosan félnünk a kerékcseréktől. A megtankolt autós tempónk pénteken jó volt, Lando Norris valószínűleg egy kicsit gyorsabb volt nálunk, de közvetlenül ott voltunk mögötte. Most koncentráljunk arra, hogy a megfelelő stratégiát alkalmazzuk.”