Max Verstappen, valamint a Mercedes és a Red Bull, illetve alighanem George Russell jövője szempontjából is kulcsfontosságú heteket élünk, mivel egyértelműen látszik, hogy a háttérben elindult valami a holland pilóta és a brackley-i istálló között. Hogy pontosan mi és mi lehet belőle, arról egyelőre csak a felekhez közel álló forrásokból lehet képet rajzolni.
Napról napra jelennek meg újabb sajtóhírek a Mercedes és Max Verstappen lehetséges házassága kapcsán, miután az Osztrák Nagydíj előtt ismét felerősödtek azok a hangok, melyek szerint a holland pilóta a brackley-i istállóval egyeztet egy potenciális átigazolásról. Hogy mindez 2026-ra vagy 2027-re szól, azt egyelőre nem tudni, az viszont szinte biztos, hogy bár Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke mást állít, ez az oka annak, hogy még nem hosszabbították meg George Russell idei év végén lejáró szerződését.
Az olasz FUno analisi tecnica pedig most arról számolt be, hogy a Mercedes korábban 1+1 éves szerződést tett Russell elé, ő azonban visszautasította azt. „Russellnek két éves (1+1) szerződést ajánlottak, ezért is rekedtek meg a hosszabbítással kapcsolatos egyeztetések. George nagyobb biztonságot akart a jövőre, de ezt nem adhatják meg neki, továbbá az utóbbi hetekben Verstappen menedzsmentje többször is kapcsolatban lépett a Mercedesszel. Úgy néz ki, hogy a tárgyalások komolyak és előrehaladottak” – írja a lap.
Jonathan Noble a The-Race-comon eközben „a helyzetet jól ismerő forrásokra” hivatkozva „érdekes” tényezőkről ír azzal kapcsolatban, hogy a dolgok milyen irányba tarthatnak a következő hetekben. Az elismert újságíró rámutatott, hogy különösen azután érdekes a Verstappen–Mercedes egyeztetések napvilágra kerülése, hogy Toto Wolff áprilisban kerek-perec kijelentette: „Mindig azt mondom, hogy nem flörtölök kifelé, ha boldog vagyok egy kapcsolatban, és a jelenlegi pilótafelállásunkkal szuperboldog vagyok. Nem is kívánhatnék jobbat, Max pedig a Red Bullnál van. Nem beszéltünk, megyünk tovább a magunk útján.”

Hogy most mégis egyeztetnek, azt elintézhetnénk annyival, hogy Wolff meggondolta magát és mégis leigazolná Verstappent, de Noble egyik forrása arra utalt, hogy nem ez a helyzet, hanem Verstappenék keresték meg az osztrák üzletembert azzal, hogy szívesen leülnének vele beszélgetni a jövőről. Ebben az esetben pedig teljesen logikus a csapatfőnök részéről, hogy nem hajtotta el a holland pilóta menedzsmentjét, hiszen a feladatkörének része, hogy minden eshetőséget számításba vegyen.
Ez megmagyarázza, hogy Wolff miért vállalja fel ilyen nyíltan Russell előtt, hogy egyeztet Verstappennel, illetve az Osztrák Nagydíj csapatfőnöki sajtótájékoztatón elhangzott szavait is kontextusba helyezi. Ugyanis amikor felvetették neki, hogy néhány hónapja még azt mondta, nem flörtöl kifelé, ő így felelt: „Határozd meg, mi a flörtölés! Nem, semmi nem változott, ebben az értelemben nincs szó flörtölésről. Attól függ, hogyan viselkedsz. Flörtölhetsz, de folytathatsz párbeszédet is.”
Ha Verstappenék keresték meg őt, az ebben az értelemben nem flötölés, hiszen nem Wolff kezdeményezett.
Inkább 2027-ről lehet szó?
Az tehát igencsak világosan látszik, hogy Verstappen menedzsmentje elkezdte aktívan felmérni a terepet a jövőre nézve, mert a Red Bull továbbra sem találja a korábbi versenyképességét, és egyre valószínűbb, hogy Verstappen nem fogja tudni megvédeni a világbajnoki címét. Az ugyanakkor igencsak nehéz feladat, hogy valaki most jó lóra tegyen a 2026-os, a sportág történetében még soha nem látott horderejű szabályváltozásokkal.
Persze számos helyről lehet hallani, hogy a Mercedes rendelkezik a legjobb 2026-os motorral, de teljesen biztosra senki nem mehet ezzel kapcsolatban sem, és a valós erőviszonyokra csak a következő szezon első fele során derül fény. Ha Verstappen most fejest ugrik a Mercedes-házasságba, könnyen olyan helyzetben találhatja magát, amilyenben Fernando Alonso számos alkalommal a pályafutása során.
A legvalószínűbb tehát az, hogy Verstappenék is 2027-re apellálnak, és ezzel kapcsolatban zajlanak az egyeztetések a Mercedesszel. De van itt még valami.

Verstappen szabadságra is mehet
Noble arról is ír, hogy az ausztriai paddockban elterjedt az a forgatókönyv is, miszerint Verstappen elsősorban nem a Red Bull és a Mercedes között mérlegel 2026-ot illetően, hanem azt próbálja meg kitalálni, hogy elmenjen-e egy év szabadsára. Ez nem lenne példanélküli, hiszen tavaly a finnek kétszeres ralivilágbajnoka, Kalle Rovanperä is meglépte. Verstappen szintén kisgyerek kora óta versenyez, 11 éve van az F1-ben és most született kislánya, akivel így több időt tölthetne, miközben hódolhatna szenvedélyének és belekóstolhatna a GT-versenyzésbe.
A The-Race forrásai szerint ez a belső vívódás vezetett oda, hogy az Osztrák Nagydíjon a holland nyilvánosan nem köteleződött el amellett, hogy kitölti a Red Bull-lal kötött szerződését. „Nem hiszem, hogy erről kell beszélnünk. Nem tudom, azt akarjátok, hogy elismételjem, amit tavaly mondtam? Nem tudom. Ugyanaz a válasz. Igazából nem is emlékszem, hogy tavaly mit mondtam, de még egyszer mondom, ez nem igazán foglalkoztat. Csak jól akarok vezetni, feszegetni a teljesítmény határait, aztán a következő évre koncentrálni” – mondta a négyszeres világbajnok Spielbergen.

És nemcsak magánéleti szempontból jöhetne a legjobbkor a szünet, hanem szakmai szempontból is. Hiszen amennyiben Verstappen úgy véli, hogy a története során először saját motort építő Red Bull erőforrása 2026-ban még nem lesz versenyképes, megspórolhatna magának egy teljesen felesleges átmeneti évet, ha 2027-től úgyis abba a csapatba szeretne igazolni, amelyik jövőre a legjobb lesz.
Amennyiben Wolff betartja az ígéretét, a Magyar Nagydíj után beköszöntő augusztusi nyári szünetig okosabbak leszünk és talán kiderül, Verstappen hol versenyezn legkésőbb a 2027-es szezontól.