Egyre csak erősödő híresztelések ide vagy oda Max Verstappen jövője körül, Christian Horner továbbra is rendületlenül hárít: szerinte csak George Russell kezdte terjeszteni, hogy a holland a Mercedesnél köthet ki.
A Brit Nagydíj pénteki sajtótájékoztatóján Horner menetrendszerűen megkapta a Verstappen Red Bullba vetett bizalmáról szóló kérdéseket, ő pedig sokadjára is elmondta, hogy bár mint minden versenyzői szerződésben, az övében is találhatók különféle záradékok, a felek továbbra sem látnak okot arra, hogy idő előtt felbontsák a 2028-ig szóló megállapodást.
Ezúttal viszont Horner mélyebben is körüljárta a témát, beszélt Russell helyezéről, és arról is, hogy készülnek-e forgatókönyvvel arra az esetre, ha mindezek ellenére mégis úgy hozná az élet, hogy utódot kell találniuk Verstappen ülésére 2026-ra.
„Oscar Piastri – vágta rá Horner, amikor arról kérdezték, kit igazolna le ebben az esetben, de ezzel alighanem csak a mellette ülő Zak Brownnak akart odaszúrni. – Igen, ennyire szubjektív az egész.”
„Mindannyiunk számára nagyon egyértelmű, hogy hol állunk. Max a karrierje legeleje óta a Red Bullnál van, az összes sikerét a Red Bull Racing autóival érte el. Fontos része a csapatnak, és nagyon bízik az őt körülvevő emberekben. Arra nincs hatásunk, hogy mások milyen narratívával állnak elő, de a belső körökben mi tudjuk, hogy mi a helyzet. A szándéka egyértelműen az, hogy nálunk vezet 2026-ban, de persze érthető, hogy a bokszutca összes csapata szeretné őt magának.”
Verstappen tisztázott egy fontos kérdést a jövőjével kapcsolatban
„Szerintem George indította el ezeket a találgatásokat, bizonyára azért, mert a saját helyzetében szeretett volna tisztábban látni. Annak fényében, hogy milyen jó szezont fut eddig, figyelemreméltó, hogy még mindig szabad préda a piacon. De mi nem kezdtünk vele egyeztetésekbe, szóval elég biztos lehet abban, hogy a jelenlegi helyén marad.”
Bár az iparági pletykák szerint a Mercedes áll a legjobban a 2026-os technika fejlesztése terén, és ez lehet vonzó Verstappen számára a most először saját motort építő Red Bull ellenében, Horner szerint fél évvel az új autók első tesztje előtt még semmilyen módon nem lehet megjósolni, melyik csapat lesz a legjobb jövőre – így pedig az átigazolási piacon is mindenki csak sötétben tud tapogatózni.
„2026 az átalakulás éve lesz a karosszériák és a motorok szempontjából is, alighanem a legnagyobb szabályváltozások jönnek a Forma-1 elmúlt 50 évében. Senki sem tudja megmondani, mi lesz az erősorrend. Lehet, hogy a mellettem ülő úriemberek csapatai lesznek a legjobbak [a McLaren vagy az Aston Martin], lehet a Ferrari, lehet a Mercedes, lehet bárki. Szóval nincs rá garancia, hogy aki a Mercedesben ül, az automatikusan jobb helyzetből indul” – próbálta lehűteni a kedélyeket a Red Bull csapatfőnöke.