back to top
2025. július 19. 22:45
KezdőlapFormula 1Soha nem látott újítás debütálhat az F1-ben a Hungaroringen

Soha nem látott újítás debütálhat az F1-ben a Hungaroringen

-

Az augusztus eleji Magyar Nagydíj utáni Pirelli-teszten tűnhet fel először a 2026-os F1-es szezon egyik nagy újítása.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) olyan technikai direktívát adott ki, amely lehetővé teszi a Forma–1-es csapatoknak, hogy a 2026-os Pirelli abroncsok öszvérautóikkal végzett tesztelése közben elkezdjenek kísérletezni a jövő évi szabályokkal érkező, menet közben mozgatható első szárnyakkal, mert az olasz gumigyártó így értékes adatokat gyűjthet, és a csapatok is jobban megértik, hogy milyen irányba kell menniük.

Mivel a 2026-os autók teljesen másak lesznek, mint az ideiek, ez természetesen nem azt jelenti, hogy a csapatok elkezdik kipróbálni a jövő évi első szárnyaikat, viszont a leszorítóerő-változások gumikra (amelyek jövőre keskenyebbek lesznek, miközben ugyanúgy 18 colos felnire lesznek szerelve) gyakorolt hatását így is képesek szimulálni a teszteken.

Két célt hajszol a Pirelli, az egyikkel jól áll

A rendszer úgy működik, hogy a pilóta menet közben gobnyomásra válthat a nagy és az alacsony leszorítóerős üzemmód között, előbbit értelemszerűen a kanyarokban, utóbbit az egyenesekben használva. A Brit Nagydíj előtti gumiteszteken még egyik csapat sem használt menet közben mozgatható első szárnyat, mert egyikük sem készült el a saját megoldásával, viszont az FIA legalább annyi könnyebbséget engedélyezett nekik a folytatásra, hogy nem kell új töréstesztet végezniük a hidraulikus szerkezettel módosított szárnyakkal és orrkúpokkal, mert az jelentős pluszköltséggel járna.

A Motorsport.com olasz aloldala arról számolt be, hogy így akár már az augusztus eleji Magyar Nagydíjat követő Pirelli-teszten bemutatkozhatnak a menet közben állítható első szárnyak, amelyek azonban nem lesznek teljesen példa nélküliek az F1-ben, hiszen 2009-ben és 2010-ben a csapatok már használhattak ehhez hasonlókat, jóllehet, akkor sokkal kisebb mértékben lehetett állítani az előzés elősegítésének érdekében, végül pedig egyáltalán nem vált be a megoldás és 2011-re elkaszálták.

A Hungaroringen a magyar versenyt követő kedden az Alpine, a McLaren és a Racing Bulls köröz majd, szerdán pedig közülük csak az Alpine marad, de csatlakozik hozzá a Haas. Ezután Monzában lesz a következő gumiteszt, ahol a Ferrari és a Red Bull nyüstöli majd a 2026-os abroncsokat, majd Mugellóban és Mexikóban zárul a tesztprogram.

▼▼ Következő cikk ▼▼