Függetlenül attól, hogy meg fog-e történni, az F1-es paddock már egy ideje Max Verstappen és a Mercedes lehetséges szövetségétől hangos. Most a McLaren vezérigazgatója, Zak Brown mondta el, őt hogyan érintené egy ilyen bejelentés.
Ha egy átigazolásról sokat beszélnek az F1-ben, az szinte bizonyosan meg fog történni, a Verstappent a Mercedesszel összeboronáló hangok pedig már rég átlépték ezt a lélektani határt. Mégis, a Mercedes csapatfőnökének ezzel kapcsolatos szokatlan nyitottsága, valamint Verstappen kifürkészhetetlen gondolatvilága valami különös misztikummal itatják át ezt az ügyet, tényleg azt az érzést keltve, hogy itt még jöhetnek váratlan fordulatok.
Jövőre új szabályrendszer érkezik, és ilyenkor mindig több az ismeretlen a megszokottnál, szinte lehetetlen tudni, hogy melyik csapatok fognak majd a leggyorsabban alkalmazkodni az új kihíváshoz. Ez a mostani helyzet viszont még ebből a szempontból is felettébb furcsa, hiszen általános vélekedés, hogy az új motor fejlesztésével a Mercedes halad a legjobban, s több prominens személy is szinte készpénznek veszi, hogy Toto Wolff istállója négy nehezebb év után jövőre visszatér a mezőny legelejére.
A nagy szabályváltozások alatti csapatváltás tényleg ugrást jelent az ismeretlenbe a versenyzők számára, ám most már látatlanban is többen úgy gondolják, hogy 2026-ban a Mercedes és Verstappen párosával igazi szupercsapat jönne létre. Erről beszélt Zak Brown is a The Sports Agents podcastban, amit a planetf1 idéz.
„Azt hiszem, a Mercedes felszállóágban van. A Red Bull pedig kihívásokkal szembesül, noha ez nem jelenti azt, hogy ne lennének képesek azokat megoldani” – mondta.
„Viszont elég kényelmetlen belegondolni, hogy Max a Mercedesnél lehet, mivel ő annyira jó. Szóval én jobban örülnék, ha ott maradna, ahol van. A Red Bull számára katasztrófa lenne, ha elveszítenék őt.”
A McLaren idén látványosan profitál abból, hogy a Red Bull gyengélkedik, hiszen a szezon elején még úgy tűnt, a csapata egyértelmű elsőszámú pilótájaként Verstappen akár veszélyt is jelenthet az egyéni bajnoki címre, miközben Lando Norris és Oscar Piastri pontokat vesznek el egymástól. A Red Bull azonban az utóbbi időben összehozott néhány gyengébb eredményt, az elmúlt négy futam összesítésében még a Sauberrel Nico Hülkenberg is több pontot szerzett, mint Verstappen, így a Piastri mögött 69 pontos hátrányban lévő holland el is zárkózik attól, hogy az esélyesek közé sorolja magát.