Fernando Alonso nem akart goromba lenni a Belga Nagydíjon, amikor kifejtette, hogy az emberek úgysem látják a teljes képet, és nem tudják megítélni, hogy melyik pilóta mikor nyújt jó teljesítményt a Forma–1-ben, de azért kijelentette, hogy magasról tesz az új rajongók véleményére.
A Forma–1-ben mindig is alapvetésnek számított, hogy bizonyos kereteken belül a versenyzők teljesítményét az autójuk határozza meg, és ha valakinek nem áll a rendelkezésére vagy a legjobb, vagy ahhoz igencsak közel álló autó, akkor nem fog tudni nyerni. Remek példa errea Fernando Alonso, aki 2013, azaz 12 éve nem nyert futamot a Forma–1-ben, pedig két szezont kivéve végigversenyezte ezt az időszakot. A kétszeres világbajnok képességeit senki nem vitatja, miként azt sem, hogy 43 évesen is rendkívül magas szinten teljesít és a megfelelő autóval még most is nyerni tudna.
Ám amikor a Belga Nagydíj sajtótájékoztatóján azt kérdezték tőle, hogy a sportág új rajongói számíthatnak-e arra, hogy a tapasztalt pilóták jövőre, az új szabályok érkezésével futamokat nyernek, kifejtette, hogy nem nagyon érdekli őt az új rajongók véleménye.
„Nem igazán érdekel, hogy mit gondolnak a Netflix-generációs rajongók. A rajongóknak és tévénéző embereknek nem áll rendelkezésére a teljes kép arról, hogy valójában mi zajlik és mekkora az autók teljesítménye közötti különbség. Ha jövőre Nico [Hülkenbergnek] és nekem győztes autónk lesz, és nyerünk vele zsinórban nyolc versenyt és a világbajnoki címért harcolunk, akkor [a rajongók] azt fogják gondolni, hogy valami mást ettünk a télen, vagy más edzésprogramunk volt, és a tél során megtanultunk vezetni. De ez nem igazán a valóság.”
„Minden nap edzünk, minden nap odafigyelünk az étkezésre, minden nap utazunk, minden nap szimulátorozunk. Minden nap próbálunk jobbá és jobbá válni a csapatunkkal, és amikor eredményt érünk el, próbálunk osztozni rajta a csapattal és a rajongóinkkal világszerte, de nem ők a legfontosabbak.”
Alonso ezután hozzátette, hogy nem akar goromba lenni, de ettől ez még szerinte így van. „Imádjuk a drukkereket, de nem gondolkodunk azon, hogy felismerik-e, hogy mennyire jól vagy rosszul vezetünk. Ez inkább a csapat dolga és a sport technikai aspektusa. Mi csak próbálunk versenyeket nyerni, a lehető legjobban együtt dolgozni a csapattal és szállítani a teljesítményt.”
A spanyol veterán szerint mostanra nemcsak a csapatok, hanem a legtöbb pilóta is 2026-ra koncentrál, az idei szezon második felére pedig nem sok változást vízionál.
„Szerintem valamilyen módon a fókusz 80%-a már 2026-on van. Nemcsak a mérnökök és a tervezőcsapat részéről, hanem a pilóták fejében is, kivéve talán a két McLaren-pilótát. Mi, többiek már kicsit arra gondolunk és arról álmodunk, hogy milyen jó évünk lehet jövőre, mert az idei év második felében már nagyon kevés dolog fog változni. Szórakoztató látni, hogy ennyire szoros a középmezőny, és a második félévben is lesz akció a középcsapatok között, és szoros lesz a csata az ötödik, hatodik, hetedik, nyolcadik, kilencedik helyért a konstruktőri pontversenyben. De ettől eltekintve szerintem nem nagyon van mit tenni. Próbálunk tanulni, fejlődni, együtt dolgozni a csapattal a legjobb módon. És mint mondtam, pontokat szerezni a konstruktőri pontversenyben és szórakozni egy kicsit.”