back to top
2025. július 27. 07:15
KezdőlapFormula 1Newey mégis hozzátehetett Alonso idei autójához, a Hungaroringen derülhet ki, hogy mennyit

Newey mégis hozzátehetett Alonso idei autójához, a Hungaroringen derülhet ki, hogy mennyit

-

Több másik csapathoz hasonlóan az Aston Martin is vitt fejlesztéseket a Belga Nagydíjra, a korábbi technikai igazgató pedig úgy véli, hogy a silverstone-i istálló legnagyobb újítása egyértelműen összekapcsolható Adrian Newey-val.

Fernando Alonso nemrég érzékletes példával támasztotta alá, hogy Adrian Newey, az Aston Martin mérnökzsenije mennyire a 2026-os autóra koncentrál. A spanyol pilóta elmesélte, hogy amint valaki kérdez valamit a csapat gyárában a 2025-ös autóról, Newey fogja magát és átsétál egy másik irodába, hogy semmi ne terelje el a koncentrációját a teljesen új szabályok szerint építendő 2026-os modelltől. Az Aston Martin Belga Nagydíj pénteki szabadedzésén debütáló új orrkúpja a Stewart és a Jordan istálló egykori technikai igazgatója szerint ugyanakkor egyértelműen Newey keze nyomát viseli magán.

Gary Anderson a The-Race.com-on azt írta, „eléggé biztos vagyok benne”, hogy az első helyett az első szárny második vízszintes eleméhez csatlakoztatott új orrkialakítás Newey javaslata volt. „Mindenki azt mondja, hogy [Newey] látja a légáramlást, egy ilyen kritikus területhez, mint ez, pedig pont erre van szükség. Mint azt már sokszor mondtam, nagyon nehéz számszerűsíteni szélcsatornai adatokból az azzal elért előrelépést, hogy elválasztjuk az első szárnyelemet az orrtól, amivel rést hozunk létre. Ez főként azért van, mert lehetetlen annyira alacsonyan futtatni a szélcsatornás modellt a szélcsatornában, mint amilyen alacsonyan az igazi autó fut a pályán. A légáramlások szétválasztásának problémája pedig nagyon alacsony hasmagasságnál kezdi befolyásolni a padlólemez teljesítményét, majd azáltal a diffúzor teljesítményét is” – írta Anderson.

Fölül a régi, alul az új orrkúp:

Aston Matin első szárny
Fotó: Aston Matin

Andy Cowell, az Aston Martin csapatfőnöke megerősítette, hogy a változtatás a szárny alatti levegőáramlás minőségét volt hivatott javítani, majd kiemelte, hogy a fejlesztés pozitív hatása különösen a közepes és nagy leszorítóerőt igénylő pályákon mutatkozhat majd meg (mint például a jövő heti Magyar Nagydíj), az alacsony leszorítóerős Spában ezért csak kis mértékben profitálnak belőle. A csapatfőnök hozzátette, valószínűleg a sprintidőmérőn már nem fogják használni az új orrkúpot, mert nem akarják kockáztatni, hogy megsérül, de végül Fernando Alonso és Lance Stroll autóján is az új elem volt fent ekkor is.

Anderson szerint a nagyobb leszorítóerőt igénylő pályákon az Aston Martin az új kialakításnak köszönhetően könnyebben fogja tudni optimalizálni az autó beállításait, miközben Alonso egy új első szárnyat is kipróbált az egyetlen szabadedzésen. Az új, Silverstone-ban bevetett padlólemez azonban lekerült az Aston Martinokról, mert Cowell elmondása szerint a régi változat jobban passzol az alacsony leszorítóerőt és hasmagasságot követelő Spához.

A csapatfőnök elmondta azt is, hogy nem terveznek már fejlesztéseket az idei szezonban, így a mostani újítások az utolsók, amelyeket hoznak, és a továbbiakban csak pályaspecifikus módosításokat láthatunk majd az autókon.

▼▼ Következő cikk ▼▼