Lewis Hamilton Belga Nagydíját újabb csapás érte, miután a hétvége második időmérőjén is már az első szakaszban kiesett.
Bár a hiba apró volt, de sokba került: a brit a Q1 végén a beláthatatlan dombtetőre érkezve úgy hajtott át a kerékvetőn, hogy egy pillanatban mind a négy kereke a pálya határain kívülre került, emiatt elvették a továbbjutást érő köridejét, s csak a 16. helyre rangsorolt az eredménylistán.
Ez a Ferrari pilótájának már a második hibája ezen a hétvégén: pénteken, a sprintfutam időmérőjén a 18. helyen esett ki, miután a pálya utolsó sikánjában hibázott a fékezésnél és kipördült. Azt az esetet még egy az autójára frissen felkerült alkatrésznek tudta be, ezúttal viszont már csak az önmarcangolás és a bocsánatkérés maradt számára.
„Elvégeztünk pár módosítást, és az autó nem érződött olyan rossznak. De megnehezítette a dolgom, hogy egy második gumiszettel is ki kellett hajtanom, csak hogy továbbjussak” – mondta Hamilton a Sky Sportsnak.
„Ám jött egy újabb hiba a részemről, szóval tényleg magamba kell néznem, és bocsánatot kell kérnem a csapattól, mert elfogadhatatlan, hogy mindkét Q1-ben kiessek. Ez nagyon-nagyon gyenge teljesítmény tőlem.”
Arra a kérdésre, hogy a rossz rajthelyet bokszutcai indulásra tervezi-e cserélni, hogy legalább néhány beállítást elvégezhessen a csapat az autón a jobb eredmény reményében, szintén lehangoló választ adott. „Szerintem nem sok mindent tehetnénk, szóval elrajtolok ebből a pozícióból, aztán meglátjuk, meddig jutok” – mondta, egy másik interjúban pedig úgy fogalmazott „pontot szerezni is nehéz lesz, ha nem is lehetetlen.”
Az új hátsó felfüggesztéssel szerelt Ferrarival Charles Leclerc a 3. helyre kvalifikált, Hamilton pedig tudja, hogy valószínűleg ugyanezzel a technikával kell tudnia elboldogulni már az idei szezon hátralévő részében.
„A rendelkezésünkre álló eszközökből próbáljuk kihozni a legtöbbet. Itt vannak fejlesztéseink, de szerintem ez volt az utolsó erre az évre, mostantól pedig a gyárban már a jövő évi autón lesz a hangsúly.”