back to top
2025. augusztus 16. 16:37
KezdőlapFormula 1Benézte volna a Ferrari, hogy mire van szüksége Hamiltonnak?

Benézte volna a Ferrari, hogy mire van szüksége Hamiltonnak?

-

A legnagyobb olasz sportnapilap részletesen foglalkozott azzal, hogy milyen problémák hátráltatják Lewis Hamiltont a Ferrarinál.

Lewis Hamilton 14 futam alatt sem volt képes dűlőre jutni a Ferrari idei autójával, sőt, az utóbbi két verseny, a Magyar és a Belga Nagydíj minden korábbinál kiábrándítóbban sikerült a hétszeres világbajnoknak. Miközben a 40 esztendős pilóta olykor látványosan ostorozta magát, Frédéric Vasseur csapatfőnök pedig odáig ment, hogy kijelentette, „talán alábecsültük az elköteleződést, amire szükség van, amikor egy új csapathoz mész”, az alapvető problémát továbbra is az jelenti, hogy Hamilton nem képes megfelelően alkalmazkodni a Ferrari idei autójához, avagy a rendelkezésére álló eszközökkel magára szabni azt.

Ha akarná, sem tudná kitenni Hamiltont a Ferrari?

Pedig a szezon előtti tesztek óta ezen igyekszik, de jelentős előrelépést nem ért el. A Gazzetta dello Sport arról ír, hogy az egyik olyan terület, amelyen nem talált a csapattal közösen megoldást a problémáira, a motorfék használata. A jelek szerint ugyanis a Ferrari rendszere nagyon más a Mercedeséhez képest, és mindegy, hogy miként változtatják, az erőforrás bizonyos jellemzőin nem lehet módosítani, ezért Hamilton a mai napig nem kapja meg azt az érzetet a féktávokon, amit szeretne.

Az olasz sportnapilap emellett részeletsebben is elemezte, hogy még milyen dolgok hátráltatják a brit klasszist. Az idei autó tervezésének egyik kiemelt fontosságú területe volt, hogy „élesebb” legyen a kocsi kanyarodásnál, mivel Charles Leclerc azt szereti, ha az autó eleje nagyon pontosan reagál. Az új felfüggesztéssel ezt elérték, cserébe viszont nőtt a kanyar közbeni alulkormányzottság, aminek kompenzálására Hamilton úgy állította be az SF-25-öst, hogy nagyobb lett a terhelés az első tengelyen, így azonban számára túl érzékeny lett az autó eleje. Az olasz lap azt írja, a hétszeres világbajnok szeretett volna a szimulátorban megoldást találni a problémáira, de nehézséget okozott neki a Ferrari limitált számú alapbeállítása, ezért javasolta, hogy változtassanak a metódusokon és azok legyenek jobban az ő igényeihez igazítva.

A Räikkönen által elütött szerelő szerint Vettel tudhatja a megoldást Hamilton bajaira

Mivel a csapatban alkalmazott módszerek miatt kötve volt a keze, gyakran „vegyes” beállításokkal volt kénytelen boldogulni és bizonyos dolgokat (lengéscsillapítók merevsége, szárnyállások, stb.) nem változtatott úgy, ahogyan azt egyébként megtette volna. Az pedig még külön problémát jelentett, hogy a hátó rész stabilitására törekedés közben a Hamilton által alkalmazott beállítások sokszor jelentősen eltértek a Leclerc által preferálttól. A Ferrari az év elején a Gazetta szerint ugyanis biztosra vette, hogy a két pilóta preferenciái hasonlóak lesznek, mert mindkettejük stílusa az első tengely megfelelő tapadását részesíti előnyben, az autó hátsó részének kordában tartását pedig majd megoldják.

A valóságban azonban teljesen más helyzettel szembesültek, a Hamilton és Leclerc közötti különbségek pedig az adatok megosztásának hatékonyságát is rontják, hiszen a két pilóta kéréseinek sokszor nincs közös nevezője. Erről egyébként a nyilatkozataik is árulkodnak, hiszen az utóbbi két hétvégén többször is előfordult, hogy Leclerc pozitívan értékelte a Ferrari Spában bevetett új hátsó felfüggesztését, míg Hamilton közölte, semmilyen különbséget nem érez.

Amennyiben tényleg ennyire alapvető problémákról van szó – hogy Hamilton már külön dokumentációt állított össze, amelyben többek között a 2026-os autóval kapcsolatos igényei is szerepelnek, azt mutatják, hogy igen –, a Ferrarinak nagyon fontos lesz jövőre olyan megoldásokat találnia, hogy mind Hamilton, mind Leclerc magára tudja szabni a 2026-os kocsit, mert ha ez továbbra is csak utóbbinak sikerül, a hétszeres világbajnok keze ugyanúgy meg lesz kötve, ahogy az idén.

▼▼ Következő cikk ▼▼